Onderwerp: ADVIES GEVRAAGD: koekjes versieren, grote groep kids 4/5 jaar
Hoi allemaal,
bij mijn dochter op school help ik mee als 'ontdekkasteel' moeder.
Daar leren ze verschillende dingen op een voornamelijk speelse manier zelf te ontdekken, bijvoorbeeld hoe magneten werken, hoe tandwielen nou in elkaar draaien enz.
Dat gaat dan per 2 kids, en zo een paar sessies op een middag.
Nu heb ik volgende week donderdag (18 april) weer de beurt.
En ik kreeg het idee om ivm de naderende koningsdagspelen en troonswisseling enzo, dat het misschien wel leuk was om koekjes (in de vorm van een kroon) te versieren.
Ik heb mijn idee nu bij de juf neergelegd, of die het sowieso ziet zitten, want dan zou het een klassikaal gebeuren (33 kids in groep 0/1) moeten worden.
Nu had ik graag van jullie advies en tips gehad, hoe ik dat het beste aan kan pakken met zo'n grote groep.
** Ik had gedacht 2 koekjes per persoon, die ik dan wel al vooraf thuis bak...
** als ik met poedersuiker en water de icing maak, voor de kids hoeft dat niet zo precies volgens mij, hoe doe ik dan verhoudingen zodat het niet te nat word, maar ook niet te droog zodat er niet gesmeerd kan worden
** kan die icing ook gekleurd worden? Zo ja, verdiept de kleur zich nog verder als het al iets langer vooraf is klaargemaakt. Kan je icing uberhaupt lang vooraf klaarmaken?
** hoe lang kan die icing onafgedekt op een tafeltje staan voordat het indroogt? Want tja, de kids zullen dan met een aantal tegelijk met zo'n zelfde bakje moeten doen aan één tafel, maar de ene werkt natuurlijk een stuk sneller dan de andere...
** is het beter dat ze eerst beide koekjes insmeren met icing en daarna de suikertjes en musketzaadjes enzo erop plakken
** ik had gedacht dat die icing er het beste met een theelepeltje op gesmeerd kan worden...
Nou ja, zoals je zien, basis-ideëen heb ik wel, nu nog graag een heleboel tips om het enigszins gladjes te laten verlopen als de juf er in mee gaat...
Alvast super bedankt voor het meedenken !!