1

Onderwerp: Voedselveilig constructiemateriaal

Hallo dames,

Ik ben op zoek naar voedselveilige buizen en verbindingen om steun constructies te maken in 3D-taarten.
Je weet wel, van die buizen/verbindingen die gebruikt worden voor electra en afvoeren, maar dan de voedselveilige variant.
Iemand enig idee waar je dat kunt krijgen in Nederland?

Re: Voedselveilig constructiemateriaal

Ik ben ook heel benieuwd wat ze daar voor gebruiken. Is het niet gewoon hout? of zo'n wampus standaard ofzoiets?

3 Laatst bewerkt door Nel (12-04-2013 08:01)

Op you tube kwam ik een filmpje tegen waar ze echt met buizen en verbindingsstukken een frame voor een Minnie Mouse taart maakten.
Misschien zijn ze in Amerika makkelijker met voedselveiligheid?
Bij Cake Boss wordt ook nog wel eens één en ander in elkaar geschroefd boven een taart.

Vaak worden de frames nog omwikkeld met huishoudfolie, bloementape, fondant of modeling chocolate. Dit om te voorkomen dat het frame direct in aanraking komt met de cake.

5

Ik wou net zeggen, bij de cake boss gebruiken ze gewoon pvc-"loodgieter" pijpen.... ik weet niet of deze in nederland door de voedselveiligheid komen....

Esthervv schreef:

Ik wou net zeggen, bij de cake boss gebruiken ze gewoon pvc-"loodgieter" pijpen.... ik weet niet of deze in nederland door de voedselveiligheid komen....

Nee