1 Laatst bewerkt door chan1985 (07-04-2013 10:31)

Onderwerp: Oefen Barbietaart

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/536259_370312009750440_2033891283_n.jpg

Dit is mijn eerste barbietaart met een echte tienerbarbie erin. Ik heb de 20 cm blanda schaal gebruikt en eronder een 15 cm ronde taart. Zo kon de gehele tienerbarbie erin rechtop staan. Zo had je dan ook meteen een cadeautje zeg maar.

Dit was mijn eerste, en vooral aan het lijfje van de barbie kan je dat zien. De fondant was te dun bij de borsten, zo scheen het een beetje door, wat niet de bedoeling was. Ook de rok kan onderaan wat strakker. Ook het middenstuk van jurk na bovenstuk barbie kan beter, maar dat zijn verbeter dingen voor de volgende keer.

Dit was om te oefenen voor een bestelling maar die gaat inmiddels niet meer door omdat de klant blijkbaar mij niet vertrouwde dat ik een leuke taart zou maken voor haar dochter. Ze is verder gaan kijken en heeft iemand anders gevonden die dit voor haar gaat doen.
Erg jammer maar soms verloopt het anders dan je denkt

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden

2

Re: Oefen Barbietaart

up

Ik vind je barbietaart wel leuk.
Lijkt mij alleen dat de barbie wat ver in de rok zit of lijkt dat zo?
Ik heb vorige week mijn eerste barbie gemaakt, wat een klus om de plooien er mooi in te krijgen.
Vreemd dat de bestelling opeens niet doorgaat. Doe je bij de Hema toch ook niet, sorry maar ik ga liever naar de bakker voor een taart.
veel plezier met het oefenen ik denk aan je als ik er ook weer een ga maken.

4

De heupen zitten er net onder, maar dit is een tienerbarbietaart die is wat kleiner dan een volwassenbarbie.

Ik had alleen de barbie er dus al in gedaan, en er weer uitgehaald waardoor de fondant natuurlijk ook slordig werd :s en ik had het lijfje van de barbie daar had ik te lang fondant omheen gedaan, dus toen ik hem erin stak bolde de fondant omhoog :s

Is het beter om de barbie in de taart te zetten en dan het lijfje van fondant te bekleden, of toch beter apart?