1

Onderwerp: Etfeling taart

Was niet de bedoeling maar deze taart eindigde in een Efteling taart. :D   

ben er wel blij mee en de jarige helemaal  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4VJZUVOY.jpg

Taart groetjes Ellen

2

Re: Etfeling taart

Wow, een sprookje

3

wauw die is echt heel mooi, daar zouden een hoop "prinssesen" blij mee zijn :thumb:

4

jeeeemig,  :think: hoe groot is die wel niet??

prachtig gemaakt :Y  :thumb:  heb je iets closer up foto's? O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

prachtig!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

echt heel gaaf  :thumb:

7

SOW!! daar steekt een hoop werk in! mooi zeg!

8

:thumb: Super! Gaaf gedaan.

Inzoomen levert al meer kijkplezier op, maar meer (detail)foto's zouden heel fijn zijn. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

9 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (08-04-2013 08:54)

Dank je wel voor alle leuke reactie's.

Taart is opgebouwd uit 3 taarten van 2x 20 en 15 rond voor ongeveer 20 personen, ook nog melk en ei vrij . vond gelukkig een goed recept op pinterest  O-) afgesmeerd en gevuld met ganache.

Voor de liefhebber  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVX8SDIJ.jpg

dit is de enige foto van dichterbij.

Vooral veel gedust en bij elkaar ongeveer 8 uur werk. Had het anders in mijn hoofd dus voor een mislukte taart wel goed gelukt  :+

Taart groetjes Ellen

10

hoe heb je de melkvrije ganache gemaakt??? die wil ik ook maken namelijk, maar weet niet zo goed hoe, dus tips zijn welkom!!! :Y

11

Hij is prachtig!!  Hoezo mislukt?  Echt niet  :nooo
Hij is geweldig!  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

12

Esthervv schreef:

hoe heb je de melkvrije ganache gemaakt??? die wil ik ook maken namelijk, maar weet niet zo goed hoe, dus tips zijn welkom!!! :Y

Sorry de ganache is niet melkvrij , jarige heeft een ei allergie  ;)  je zou het kunnen uitproberen met room op soya basis

Taart groetjes Ellen

13

Ellen Lagas schreef:
Esthervv schreef:

Sorry de ganache is niet melkvrij , jarige heeft een ei allergie  ;)  je zou het kunnen uitproberen met room op soya basis

Dat zat ook in de planning om dat uit te proberen :) maar luie ik dacht als een ander het al geprobeert heeft  O-)  ;) Ik heb ook kokosmelk gekocht... eens kijken of dat ook  met witte chocolade werkt. zal morgen maar eens experimenteren...

14

Heel mooi! :thumb:

15

Zo, da's een flinke! Sprookjesachtig en mooie zachte kleuren, leuk hoor!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

16

Esthervv schreef:
Ellen Lagas schreef:
Esthervv schreef:

Dat zat ook in de planning om dat uit te proberen :) maar luie ik dacht als een ander het al geprobeert heeft  O-)  ;) Ik heb ook kokosmelk gekocht... eens kijken of dat ook  met witte chocolade werkt. zal morgen maar eens experimenteren...

Witte chocolade zit ook melk in. Tenzij je speciale chocolade gekocht hebt.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

17

Wat een mooie taart!

....

18

Heel erg leuk

19

Prachtig!! Echt een droomtaart!!

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

20

anouckjewel schreef:
Esthervv schreef:
Ellen Lagas schreef:

Witte chocolade zit ook melk in. Tenzij je speciale chocolade gekocht hebt.

Ik kan gelukkig witte chocolade eten, ik reageer op verse melkproducten. Maar heb ook een versie met pure melkvrije gemaakt.... erg lekker. Daar vul ik hem mee, dus ook kokos erbij gedaan... net een Bounty. de witte chocolade heb ik met vanillecreme gemengt, was net iets lekkerder, vond de structuur anders beetje "zanderig", maar dat ligt aan de kwaliteit van de chocolade.

21

Lief al die reactie's

dank je wel  :)

Taart groetjes Ellen