1

Onderwerp: Gedrochten van marsepein :)

Waarmee boetseren jullie de figuren? Ik doe dat met marsefond,maar steeds zakt het lijf van een figuur dan zo in en worden het van die gedrochten.
Ik heb na zoeken gevonden dat tylose kan helpen of moet je toch het fijne boetseren met ander materiaal doen?En hoeveel tylose gebruik je dan in van die kleine figuurtjes.

Na een uur was mijn geboetseerde bumba helemaal uitgedijd :)

2

Re: Gedrochten van marsepein :)

Ik boetseer alleen nog maar met fondant. En zonder tylose. Ze zakken overigens niet uit of in.

Heb overigens wel ondekt dat ik geen ogen meer moet maken van droptoffees. Die gaan smelten :lol: Ze staan hoog boven op de kast waar het toch warmer is..

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

ik heb ook tylose
maar gebruik liever gewoon de bloemsuiker

4

blackangel schreef:

ik heb ook tylose
maar gebruik liever gewoon de bloemsuiker

de bloemsuiker??

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

ik boetseer altijd met marsepein, alhoewel fondant wel een gladder en glanzender effect heeft, maar ik doe er altijd tylose in hoor, voor een baby die ligt gaat het misschien nog zonder, maar voor een poppetje met een hoofdje?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Ik gebruik alleen maar marsepein. Fondant alleen voor dingen die perse echt wit moeten zijn. Ik vind fondant smerig smaken en niet fijn  om mee te werken. Ik doe meestal wel tylose door de marsepein, maar vaak vergeet ik dat ook :lol:. Maar z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik heb begrepen dat als je boetseert, dat je het beste eerst het hoofdje kunt maken, deze kan dan mooi een beetje drogen/hard worden. Daarna het lijfje en de beentjes. Op het moment dat het al een beetje harder is geworden, zet je het in elkaar. Dat werkt prima, zowel met fondant, marsepein of marsefond.
Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

8

Tsja, na verloop van tijd krijgt de zwaartekracht toch vat op ons... Zo gaat dat ook met Bumba :lol:

Mijn website: Presentaart

9

ik heb nog maar een paar keer geboetseerd (toevallig vandaag voor het eerst voor 2 taarten dit weekend dus het ziet er erg vaag uit maar ok...) maar ik gebruik marsepein. Vind ik ook veel lekkerder :) En ik doe er wat tylose doorheen en nu staan ze in de koelkast in een zakje en een doosje en ze staan nog recht overeind

10

Ik heb al een paar keer modeling paste van Ballina gebruikt en was er erg tevreden over! Het wordt niet snel stug, en het werkt helemaal super voor het maken van tappitletters. Het heeft een nogal zoetige snoepsmaak, zeg maar als die vruchtenhartjes met lettertjes erin. Maar tot nu toe hebben de kinderen steeds die boetseersels opgegeten en die waarderen dat smaakje erg :lol:

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Modeling paste kan je ook zelf maken. 250 gr fondant en officieel is het 5 ml tylose. Maar uit ervaring blijkt dat je dan scheuren/kreukels niet mooi glad kan strijken. Dus ik doe nu iets van 2,5/3 ml. op 250 gr fondant. De figuurtjes worden heel mooi stevig met dit recept. En gebruik gewoon spaghetti stokjes voor het in elkaar zetten dan rollen ze minder snel uit elkaar. Met marspein kan het ook hoor, maar zelf vind ik dat met fondant je werkstuk er minder grof er uit ziet.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

12

een heeeel dom vraagje,maar hoe kleven jullie de marsepein deeltjes aan elkaar?

13

met water
of die suikerlijm

maar water gaat supper goed