1

Onderwerp: Zou deze combi lekker zijn??

Geen idee of ik helemaal in het juiste topic zit, maar onze dochter wordt bijna 1 en ik wil heel ambitieus alle taarten zelf maken.
Nu had ik het volgende in gedachten:
- Chocoladecake met botercreme afsmeren met hazelnootpraline van funcakes erdoor en dan daartussen een laagje frambozenjam.
- Gewone cake met vanillebotercreme met ook een laagje aardbeienjam
- Gewone cake met vanillebotercreme en een laagje viervruchtenjam en dan de zijkant door van die nootjes die ook op slagroomtaart en ijsjes zitten rollen en bovenop een laagje slagroom (met klopfix) en daar allemaal vers fruit op snijden.

Over die laatste twijfel ik dus of dat lekker is.
graag jullie tips en meningen.

Re: Zou deze combi lekker zijn??

Klinkt allemaal heerlijk!

De chocoladecake wordt wat machtig, dus kleine stukjes snijden, maar de fruittaart lijkt me goed te doen. Waar twijfel je over? De verse vruchten? Of de jam? Let erop dat sommig fruit wat bruin kan worden als je dit (onbewerkt) op de taart laat liggen (kiwi, banaan, appel,...)

Succes ermee!

3

Ik twijfel of de fruittaart lekker is om af te smeren met botercreme 1:1 doe ik dat altijd. Is het niet lekkerder om af te smeren met slagroom?

Bij de chocoladetaart zou ik dan 1:1 botercreme nemen en er maar smaak een aantal lepels pralinevulling indoen

4

ik zou de jam weglaten bij de chocolade cake
en de fruitcake zou ik alleen met slagroom doen en geen creme gebruiken

en idd ff opletten met fruit ivm verkleuren

succes  en foto's he

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Kun je ook foto's via dropbox plaatsen? Ik krijg het iedere keer niet voor elkaar :(

6

alijda schreef:

Ik twijfel of de fruittaart lekker is om af te smeren met botercreme 1:1 doe ik dat altijd. Is het niet lekkerder om af te smeren met slagroom?

Bij de chocoladetaart zou ik dan 1:1 botercreme nemen en er maar smaak een aantal lepels pralinevulling indoen

Met slagroom afsmeren is zeker lekkerder bij de fruittaart. Wel zorgen dat je fruit niet te nat is. Bij de chocoladetaart zou ik geen 1:1 botercreme nemen. Is wel erg boterig. Ik zou gaan voor botercreme van de mix, of meringue botercreme.