1

Onderwerp: Botercreme Wendy?

Ik heb een vraagje,  ben nu een taart aan het maken en gebruik voor de 1e keer de botercreme mix van Wendy ( Wendy's choice).  Maar het is dun en het schift gewoon nu het gemengd is met de boter pffffffffffffff.........heb dit nooit.  Ik heb 200 mix met 200 ml water gedaan. In koelkast iets opstijven.  Dan 250 roomboter mixen en dan het erdoor.  Weet iemand wat ik fout doe???   
:s  ik ben al laat, grrr.......
Bedankt voor advies!!  Ik wacht erop!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

2

Re: Botercreme Wendy?

Geen last van gehad maar als het schift moet je even de mengbak in teiltje heet water zetten.. Minuutje ofzo.
Dan zou het weer goed moeten mengen

Ik zou hem nooit in de koelkast zetten, maar er buiten, je hebt een temperatuur verschil daardoor is hij gaan schiften, heb je hem wel 1 uur laten rusten?
Bij mij heb ik ook een schifting gehad, maar opgelost met een goede tip van iemand op het forum door gewoon door te mixen en dan gaat hij op den duur uit de schift, ik kon het ook niet geloven, maar het werkte wel.
Doordat je door mixt komt de temperatuur weer in orde.
Suc6 :thumb:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

4

Dank jullie wel voor jullie reacties,  ik zat ff met mijn handen in het haar zeg  :s
Heb hem goed doorgemixed en toen kwam het goed.  Ik heb normaal de funcakes mix. Voor het eerst een andere gebruikt. 
Op de koker staat ook "in de koelkast op laten stijven",  normaal doe ik dat ook niet namelijk. 
Ik loop al achter op schema haha........
Maar bedankt hoor!!

:thumb: , wel vreemd :think:  in de koelkast op laten stijven, maar ja het staat er niet voor niks op natuurlijk, ben blij :Y  dat het is goed gekomen, ik ken het gevoel :Y

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

6

marielle0708 schreef:

:thumb: , wel vreemd :think:  in de koelkast op laten stijven, maar ja het staat er niet voor niks op natuurlijk, ben blij :Y  dat het is goed gekomen, ik ken het gevoel :Y

Dank je, vuling zit erin inmiddels  :)
Bij funcakes heb je ook 100 mg mix en 100 mg poedersuiker. En dit met water mengen. Deze is gelijk 200 gram mix met water mengen.   Wel prima natuurlijk.
Hij was ook veel minder stevig van consistentie al toen ik hem uit de koelkast haalde  :/
Maar het is goed gekomen,  volgende keer laat ik hem buiten de koelkast opstijven.