1

Onderwerp: Satin ice

Hallo,
Ik zou graag een x satin ice fondant kopen.
Lijkt dit op funcakes fondant?
Groeten doeltaarten

doeltaarten taarten met een doel

2

Re: Satin ice

Satin ice is veel soepeler en zachter om te gebruiken. Ik vind het fijn om te  verwerken en als je de buttercream variant koopt, ook heel erg lekker.

Tieneke

3

Re: Satin ice

Ik heb 1 keer satin ice gekocht, nooit meer.

Veel taart plezier

Re: Satin ice

Ik vind de smaak veel lekkerder en het werkt echt heel soepel. Daardoor is het wel veel gevoeliger voor deuken e.d.

Re: Satin ice

ik weet niet waar je vandaan komt anders mag je hier wel een stukje komen halen. aangezien ik het zelf nu toch tijdelijk niet kan.

voor de glutenvrije taarten!

6

Re: Satin ice

Ik wil echt nooit meer iets anders dan Satin Ice fondant!

Gek op taart!

7

Re: Satin ice

Geen satin Ice. Ik kan er echt helemaal niks mee. Veel te zacht voor mijn smaak. Satin ice wat ik had heb ik 50/50 gemengd Fun Cakes. Dan is wel het prettig werken.

8

Re: Satin ice

Satin ice en ik zijn geen vriendjes  :(

Re: Satin ice

Heb net weer 2.5 kilo besteld. Geweldig!
Makkelijk te verwerken en zonodig droogt het ook snel.
Voor een strik bijvoorbeeld. Vanille is heerlijk.

10

Re: Satin ice

Heb net weer 2.5 kilo besteld. Geweldig!
Makkelijk te verwerken en zonodig droogt het ook snel.
Voor een strik bijvoorbeeld. Vanille is heerlijk.

11

Re: Satin ice

bedankt voor alle reacties.
ik heb in middels 1 kilo besteld en ga het eens uitproberen.

doeltaarten taarten met een doel

12 Laatst bewerkt door Paola (27-05-2013 17:20)

Re: Satin ice

Ik heb net satin ice voor het eerst gebruikt :(
Had het gemengd met marsepein en het was erg heeeel zacht, pfffff.  Ik vermoed dat dit dus de zachtheid van satin ice is.
Ik had altijd funcakes.  Wel fijn om dit zo te lezen.  Alhoewel alles wel erg persoonlijk is, wat men prettig vind.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

13

Re: Satin ice

Ik bekleed met marsepein, maar decoraties maak ik met satin ice. Daar vind ik SI nog het fijnst voor .
Ik heb verschilende fondants gebruikt en ik moet zeggen dat ik deze nog wel een beetje lekker vind (ik hou echt niet van fondant...) maar hij is wel zacht inderdaad.

14

Re: Satin ice

Voor het eerst een emmer 5 kilo gebruikt en wat werkt dat fijn zeg. Heb nog een emmer besteld. Wil niet anders meer. Soepel rwkbaar maar sxheurt niet.

15

Re: Satin ice

Ik gebruik ook altijd satin ice, al hoewel ik moet zeggen datt ik er moeite mee heb als de temperaturen stijgen... dan vaak koelkast in koelkast uit..

16

Re: Satin ice

Ik gebruik ook altijd satin ice, al hoewel ik moet zeggen datt ik er moeite mee heb als de temperaturen stijgen... dan vaak koelkast in koelkast uit..

17

Re: Satin ice

geen ervaring mee bekleed vaak met marsepein en heb laatst met de fondant van wendy gewerkt die is ook heel fijn volgens mij is die van sweet choice

Re: Satin ice

Ik gebruikte altijd fondant van bakkels, maar moest een keer over op die van satin ice omdat ik glutten vrij moest werken. Ik wil nu niets anders meer. Een taart er mee bekleed heb ik nog niet, maar daar gebruik ik altijd marsepein voor.