1

Onderwerp: vraag over recept zandkoekjes

ik lees bij het recept hier op het forum dat je tarwe patentbloem moet gebruiken. kun je ook gewone tarwebloem gebruiken (wat is het verschil)? en gaan de koekjes met tarwebloem niet heel erg naar tarwe smaken? volgens mijn vriend moet ik gewone bloem gebruiken (maar ik heb nog een kilo tarwebloem staan die binnenkort op moet, dus beetje zonde om weg te gooien als het niet hoeft).
bedankt voor je hulp!

2 Laatst bewerkt door Mirjam5 (26-03-2013 08:50)

Re: vraag over recept zandkoekjes

tarwebloem is gewone bloem. patentbloem (ook van tarwe) is iets fijner van structuur dacht ik, maar ook daarvoor kan je gewone (tarwe)bloem gebruiken. als je normaal met andere granen bakt zal je idd wel het verschil proeven met tarwe.
en weg gooien hoeft sowieso niet, want er staat alleen een datum op tot wanneer de kwaliteit gegarandeerd is. Daarna is de bloem nog heeeel lang goed. alleen voor bestellingen van betalende klanten kan je het dan niet meer gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik heb even gekeken wat er bij mij op het pak staat.

ook patent tarwe bloem
is gewone bloem en smaakt echt niet naar tarwe
kan je gewoon gebruiken dus

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

je kunt ook gewoon tarwebloem gebruiken hoor. is inderdaad iets minder fijn dan tarwe patent. Maar zeker voor zandkoekjes helemaal niet erg

5

bedankt voor jullie reacties. ik ga het proberen!

6

ik hou helemaal niet van tarwe maar mijn moeder heeft laatst die zandkoekjes met de tarwe patent bloem gemaakt en je proeft idd echt geen tarwe. bovendien zijn de zandkoekjes echt lekker!!! lekkerder dan de suikerkoekjes.

Succes met bakken!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

7

jadimi schreef:

ik hou helemaal niet van tarwe maar mijn moeder heeft laatst die zandkoekjes met de tarwe patent bloem gemaakt en je proeft idd echt geen tarwe. bovendien zijn de zandkoekjes echt lekker!!! lekkerder dan de suikerkoekjes.

Succes met bakken!

bedankt. dan durf ik ze wel aan mijn vriend voor te schotelen  :)