1

Onderwerp: [feedback] tuintaartje!

Mijn moeder werd vijfenzestig, dus nu ze met pensioen is heeft ze meer tijd voor haar grote hobby; de groentetuin
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZOKTQUHV-D.jpg

Hij is gevuld met botercreme met bleuberry smaakstof, en bosvruchten gelei (gemaakt door mijn moeder van de oogst van vorig jaar)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEMHRKHL-D.jpg

Veel eerste keren voor mij, het marmeren, het grote boetseerwerk en de bloemen van fondant met tylose. Helaas is mijn fondant op de randjes wat gescheurd, maar ik rol ook heel dun uit dus ik denk dat het daar aan ligt....

Feedback is altijd welkom! Ik doe dit nog niet zo lang en wil graag leren!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

2

Re: [feedback] tuintaartje!

Ik vind 'm heel lief!

Taart!!

3 Laatst bewerkt door Aadje (24-03-2013 14:35)

Wat een schattige taart! Lief gedaan!

Mag ik m na-apen van je? Ik vind m zooooo leuk en ik wil een tuintjestaart gaan maken voor een vriendin....

Wat heb je trouwens als 'aarde' gebruikt?

4

Hij is heel schattig  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

5

Voor aarde heb ik gewoon bruine suiker gebruikt, eerste het hele tuintje ingesmeerd met eetbare lijm, toen de groente erop geplakt en vervolgens voorzichtig de bruine suiker ertussen gestrooid en met een kwastje verdeeld, was goed uitgepakt en niet gesmolten!

En natuurlijk mag je het idee gebruiken, ik voel me zelfs een beetje vereerd!

(Het is mijn zesde taartje totaal)

6

geen feedback,lief taartje.

ik vind je gras rand mooi,hoe hebt je gemaakt?

7

Toppy taartje

8

Die grasrand heb ik gemaakt met een van de straight frill cutters van FMM (serie 1) en dan het ene randje wat hoger dan het andere, bij een randje vond ik het niet helemaal, dus heb een dubbele rand gebruikt in twee tinten groen.

9

Siska1974 schreef:

Die grasrand heb ik gemaakt met een van de straight frill cutters van FMM (serie 1) en dan het ene randje wat hoger dan het andere, bij een randje vond ik het niet helemaal, dus heb een dubbele rand gebruikt in twee tinten groen.

oke,bedankt ik denk dat ik heb deze en zo weinig gebruikt maar kan maken zo leuk gras.

10

Heel leuk!

Ik rol ook heel dun uit en heb geen scheuren meer sinds dat ik satin ice gebruik.
Misschien ligt het aan je fondant?

11

leuk taartje!! en wat leuk dat je de gelei van je moeder hebt gebruikt!

....