1 Laatst bewerkt door Marulanda (23-03-2013 17:36)

Onderwerp: Hoe maak ik modder en een klein autootje

Hallo allemaal,

Voor een paastaart zou ik graag wat "modder"willen maken (een wortel komt uit de grond en het moet net lijken als de wortel uit de grond word getrokken). Om de wortel moet dus wat modder komen.

Nu heb ik een aantal taarten met modder gezien maar het lijkt wel als het modder gemaakt is van bruine suiker.
Klopt dit? of is er een andere techniek om "modder"te maken.
En ik zou graag willen weten hoe je kleine autootjes van fondant maakt.
Ik heb al even op youtube zitten snuffelen maar niet gevonden wat ik zocht :(
Hopelijk komt een van jullie met de gouden tip ;-)

Alvast bedankt

Re: Hoe maak ik modder en een klein autootje

modder kan je van ganache maken.. bruine suiker is meestal zand lijkt mij  :think:

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

3

Volgens mij inderdaad bruine basterdsuiker als zand...

Kun je nergens een cars how to vinden en die dan klein uitvoeren?

4

Modder kun je maken van verkruimelde zwarte oreokoekjes....en als ik kleine autootjes moet maken dan gebruik ik de Cars vormpjes.....en maak daar een gewoon autootje van i.p.v. een Cars auto.

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

modder kun je ook van bastognekoeken maken.

6

de oreokoekjes zijn wel heeeeeeel erg echt hoor, qua kleur! Gisteren mijn eigen kids behoorlijk in de war gebracht: ik was met een bloempotje bezig (let wel, bloempottaart), en had de oreokoekjes (zonder vulling) al verkruimeld op de taart gelegd. Ze keeeeeken me aan, zo van: we weten dat mama nooit echte modder op een taart zal doen, maar als ze nu zegt dat ze haar verstand verloren is en dat het echte modder is, dan geloven we haar gelijk... :D k gaf ze een kuimeltje, zo van "hier, proef maar es", en ze durfden het haast niet aannemen... :D  :D  :D  maar.... na geproefd te hebben moetsten ze wel toegeven dat deze modder erg lekker was!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

7

[MOVE] -> decoreren