1

Onderwerp: Hoe lang ben je bezig met het maken van een stapeltaart?

Volgende week moet ik voor het eerst een (3)stapeltaart maken. Op zich een heel makkelijk ontwerp zonder puzzelplaatjes oid, maar hoe lang zijn jullie hier ongeveer mee bezig? Ik ben van plan om de biscuits vrijdag te bakken, kan ik ze dan 's avonds vullen, in de koelkast zetten en de volgende dag afsmeren en bekleden/decoreren? Qua bekleden gaat het alleen om een laag fondant, een naam en wat stroken. De taart moet 's middags om 14 uur bezorgd worden.

2

Re: Hoe lang ben je bezig met het maken van een stapeltaart?

Ik zou gelijk afsmeren anders kan t alsnog uitdrogen... En tsja ik weet niet hoe snel jij werkt

Idd gelijk afsmeren zodat er na t vullen geen lucht bij t biscuit kan. Mijn ervaring leert dat ik er ondanks alles toch altijd langer mee bezig ben dan verwacht. Als de taart om 14.00 klaar moet zijn en je toch gaat vullen en afsmeren van tevoren: waarom dan niet ook gelijk bekleden? Scheelt stress op de dag zelf omdat je dan alleen nog moet stapelen en decoreren... Maar dan moet je de dag tevoren wel tijd nemen om t op te laten stijven enzo... Dus da's misschien niet handig qua tijd.

Iig afsmeren dus  :+

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

4

Jolly-Joycie schreef:

Idd gelijk afsmeren zodat er na t vullen geen lucht bij t biscuit kan. Mijn ervaring leert dat ik er ondanks alles toch altijd langer mee bezig ben dan verwacht. Als de taart om 14.00 klaar moet zijn en je toch gaat vullen en afsmeren van tevoren: waarom dan niet ook gelijk bekleden? Scheelt stress op de dag zelf omdat je dan alleen nog moet stapelen en decoreren... Maar dan moet je de dag tevoren wel tijd nemen om t op te laten stijven enzo... Dus da's misschien niet handig qua tijd.

Iig afsmeren dus  :+

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, ik ga ze sowieso afsmeren en dan kijk ik even of ik het red met bekleden. Normaal heb ik nooit de zenuwen voor een taart, maar omdat ik mijn eerste stapel is geeft dat toch wel wat spanning!  :o