1

Onderwerp: taart nat door vulling?

Heb afgelopen weekend een taart gemaakt en nu kreeg ik als reactie terug, dat de taart vanaf het midden naar beneden nattig was. Mijn biscuit was 100 % gaar. Ik heb hem gevuld met banketbakkersroom en aardbeivlaaivulling En dit op beide lagen.
Kan het door het vocht van de vulling komen dat de taart nattig wordt?
Hoe kan ik dit in het vervolg voorkomen? Dun laagje botercreme op de lagen smeren, dus direct onder de vulling?

Graag jullie ideeen en tips. (vind het zelfs zo vervelend, dat ik aangeboden heb om wat geld terug te geven)

2

Re: taart nat door vulling?

BBR gebruik ik zelf ook geregeld en heb daar nooit problemen mee. Ik heb één keer een vlaaivulling gebruikt, tropische vruchten, en ook dat gaf geen problemen.
Dus ik denk niet dat de vullingen het probleem kunnen zijn. Tenzij beide erg "nat" waren bij vullen.... :/

Idd erg vreemd :think: , hebben ze het je aan kunnen tonen, misschien de banketbakkersroom terug gelopen?, ik zou het niet weten verder wel vreemd.
Maar je hebt op beide lagen de bbroom en aardbei gedaan ,zo dan zou ik dat appart gaan doen, van ieders een laag appart, verder zou ik het ook niet weten, suc6 ermee.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

4

Wilde ook al vragen of je de vlaaivulling+bbr in 1 laag (en dan dus 2x) had gedaan. Ik zou dit ook niet doen. Lijkt me eerlijk gezegd niet zo lekker  :o  en je krijgt er een dikke laag vulling van. Misschien dat door de zwaarte de vulling is gaan zakken? 
Ik vul bijna al mijn taarten 3x. Onderste laag vlaaivulling, waar ik een dun beschermlaagje bc 1:1 onder doe, en 2x een creme. Wel dun.

Als de taart kort ervoor gevuld was en goed gekoeld is gebleven, kan het niet zo snel doorlopen. Maar BBR en vlaaivulling zakt normaal gesproken uiteindelijk wel door het biscuit heen. Dat zuigt vanzelf naar beneden. Als het een tijd warm heeft gestaan gaat dat nog weer sneller. Zelf smeer ik vaak een laagje MBC op het biscuit voordat ik de vulling aanbreng. Zo blijft het mooi gescheiden.

6 Laatst bewerkt door geetje (18-03-2013 18:23)

Was idd de eerste keer, dat ik bbr en vlaaivulling op elkaar in 1 laag heb gedaan. Dat ga ik dus niet meer doen  :s
De bbr was goed stevig toen ik die op de taart deed, dus ik verwacht niet, dat daar het probleem heeft gezeten.
En ik ga idd in het vervolg eerst een heel dun laagje botercreme erop doen.

7

Hoe lang vantevoren had je m gevuld?

8

Ik zorg altijd dat als ik jam of vlaaivulling gebruik dat de onderste laag botercreme of iets anders stevigs is wat wat stijver wordt in de koeling is, dan gaat het altijd goed

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

@ etmc: Hij is op zaterdag gevuld en op zondag aangesneden.

10

Ok dat kan t ook niet zijn :)