Sandy1 schreef:Echt mooi, ik wil voor mijn dochtertje ook een ploptaart maken, heb jij misschien
Een duidelijke how-to?....
Alvast bedankt Sandy
Oej, ik heb een cake gebakken voor de onderzijde, deze was met een PME van 15cm ik had er wel bakpapier in gedaan om er meer beslag in te kunnen gieten zodat hij hoger werd.
De hoed is een blanda van 20 cm (biscuit gebak)
Ik heb de onderkant apart bekleed, eerst gevuld en dan bekleed met fondant. Ik heb er 5 dowels in gedaan.
De hoed is ook met fondant bekleed en ik heb deze op een karton geplaatst die onderaan bekleed was met witte fondant ik heb deze gekleefd met water op het taartkarton. Ik had de onderzijde (witte fondant)iets groter uitgesneden dan het karton om die dan in te duwen in de rode paddenstoel (snap je het een beetje?) ik heb dat gedaan wanneer ik de hoed op de onderkant plaatste.kon ik dan ook de onderzijde en de zijkant goed afwerken dus de rand werd wel iets dikker door de 2 fondants maar ziet er betr afgewerkt uit. Daarna met een tooltje wat strepen nagemaakt op de onderzijde zodat hij toch wat natuurlijk werd. Ik vond dat witte randje wel goed gelukt omdat hij niet perfect afgerond was met dat rood.
Snap je het een beetje, uitleggen is niet mijn sterkste kant sorry!!!!