Onderwerp: Biscuit of cake? Help alsjeblief!
Hallo,
Ik zou heel graag een cake/biscuit stapelen. Alleen heb ik geen idee hoe hier aan te beginnen en twijfel ik dus tussen cake of biscuit. Persoonlijk vind ik biscuit het beste passen, maar mijn biscuits rijzen niet echt super goed. Elke keer als ik het opnieuw probeer wordt hij mooi hoog tot aan de rand van het bakblik en na verloop van tijd zakt hij weer. Hij stort niet in ofzo, maar er komt gewoon opnieuw een hoogteverschil in. Ik gebruik hiervoor een ronde bakvorm van 26cm en een recept voor 500 gram deeg. Met cake is dit geen probleem, maar ik ben bang dat ik minder mogelijkheden heb met vullingen te kiezen en de cake te versieren. De groottes van de bakvormen (ronde vormen) zouden 26, 21 en 15 cm bedragen.
Kan iemand helpen hoe ik eventueel mijn biscuit beter kan laten rijzen? Mijn eieren zijn op kamertemperatuur en ik denk wel dat ik voldoende lang mix. Als ik eieren en suiker mix, mix ik tot het deeg mooi licht van kleur is. En zou het eventueel mogelijk zijn om de biscuits te vervangen door cake? Ik zou graag chocomousse als vulling hebben en een chocoladelaagje als bekleding/decoratie.
Alvast bedankt!