1

Onderwerp: Dulche Leche

Hallo,
Ik heb een vraagje.Ik woon in Belgisch Limburg en ik vraag me af waar ik dulche leche kan kopen.Dat ziet me er een heerlijke vulling uit,maar hier in St-Truiden waar ik woon heb ik al overal gezocht,maar nergens verkopen ze het en kennen ze het niet.
Ik lees ook van eiwitpoeder voor eiwitglazuur te maken,maar dat vind ik ook nergens terug.Iemand tips waar ik het toch zou kunnen vinden???
Al bedankt op voorhand  :)

2

Re: Dulche Leche

dulche de Leche maak je zelf: je neemt 1 of 2 blikjes gecondenseerde melk van Friesche Vlag, zet ze in een pannetje op het vuur,(ze moeten helemaal onder water staan), aan de kook brengen, gas terugdraaien tot het heel zacht doorkookt, dit 2 uur laten garen,regelmatig het water bijvullen, zodat ze onder staan) dan laten afkoelen voor je de blikjes opent.
je kunt het in een schone jampot in de koelkast bewaren.

eiwitpoeder koop je in een taartenwinkel/webshop.

succes.

3 Laatst bewerkt door chan1985 (16-03-2013 10:24)

glijd de vulling er dan niet vanaf van je taart zeg maar?

Is dit dan een vulling in of buiten de koelkast?

Ik heb trouwens eiwitpoeder es een keer gekocht, maar weet niet waarvoor je dit allemaal kan gebruiken?

4

Kan je gewoon in elke winkel kopen.Is eigenlijk gewoon "koffiemelk",zoals wij Limburgers dat noemen...
En zoals omakneeltje al zei maak je de vulling hiermee dan zelf  :)

Misschien nog een tip voor u; In Heers (Bovelingen) heeft "Taartenelfje Nathalie" een winkeltje (openingsuren:zie website),hier vindt je ALLES i.v.m. bakken  :Y   Ga er zelf ook altijd mijn spulletjes halen  :)

5

dat is hier niet zover van af.Bedankt voor de tip Heidi1977,zal zeker eens opzoeken naar openingsuren.Thx :thumb: