1

Onderwerp: Warme mokkacrème en strik maken

weet niet of mijn vraag op de juiste plaats staat.  binnekort weer een taart maken, alleen wat mijn probleem is als ik de bovenkant met eventueel mocca creme wil opspuiten en het in de spuitzak heb zitten, spelt het bijna door de warmte van mijn handen. En daar door krijg ik helaas geen mooie spuitjes op mijn taart. Heeft iemand tips!!!!! en wat doe ik door mijn fondant om het stevig te houden voor een strik.

vast bedankt allemaal

2 Laatst bewerkt door @ppeltje (15-03-2013 13:37)

Re: Warme mokkacrème en strik maken

jacqueline89 schreef:

weet niet of mijn vraag op de juiste plaats staat.  binnekort weer een taart maken, alleen wat mijn probleem is als ik de bovenkant met eventueel mocca creme wil opspuiten en het in de spuitzak heb zitten, spelt het bijna door de warmte van mijn handen. En daar door krijg ik helaas geen mooie spuitjes op mijn taart. Heeft iemand tips!!!!! en wat doe ik door mijn fondant om het stevig te houden voor een strik.

vast bedankt allemaal

Tegen de warme handen: Eerst je handen een tijdje onder de koude kraan houden helpt al een beetje. Verder tussentijds regelmatig je handen weer opnieuw koelen. (theedoek met ijsklontjes) En snel werken is ook handig.  :rolleyes:

Een strik van fondant kun je verstevigen met tylosepoeder. (een theelepel op 250 gr. fondant) Dit maakt het stevig genoeg om er een strik van te kunnen maken.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

oke bedankt voor de tip.. Ben nog niet zo heel lang bezig met maken van taarten... ;)

4

Ik leg mijn spuitzak halverwege ook weleens een kwartiertje of half uurtje in de koelkast om de creme weer op te laten stijven. Je moet dan het eerste beetje niet gebruiken, want dat wordt keihard, maar de rest is weer koud genoeg om niet in te zakken.

Tieneke

5

Gewoon handschoentjes gebruiken of een theedoek tussen je handen en de zak