1

Onderwerp: Hordes maken

Mij is gevraagd een atletiektaart te maken. Een atletiekbaan is het probleem niet, maar het meisje doet aan hordelopen  :think:  Hoe kan ik deze het beste maken? Van fondant natuurlijk, maar hoe hou ik ze goed rechtop? Stokjes er in gaat bijna niet, omdat hordes plat zijn.

Ben benieuwd naar de ideeën!

2

Re: Hordes maken

Misschien van icing; en dan echt goed uit laten harden, al heb ik hier zelf geen ervaring mee.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Ik heb behalve voor het decoreren van koekjes nog nooit op die manier met icing gewerkt....kan eens wat proberen...

4

Ik kwam laatste een schitterend kerkje tegen wat van icing was gespoten in vlakken die vervolgens rechtop waren gezet, zo mooi, vandaar dat ik hier aan dacht.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Als je gewoon van fondant een aantal balkjes of hordes maakt, deze plat neer legt om goed uit harden, zou dat niet werken? Daarna op de taart zetten? Eventueel wat tylose erin...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

6

mickeymama schreef:

Als je gewoon van fondant een aantal balkjes of hordes maakt, deze plat neer legt om goed uit harden, zou dat niet werken? Daarna op de taart zetten? Eventueel wat tylose erin...

Misschien wel, hoor. Ik werk normaal met marsepein en gebruik fondant alleen voor kleine dingen als vlindertjes of bepaalde bloemetjes.
't Leek me zo fragiel....

7

Misschien kun je de hordes op de zijkanten doen! Gewoon als deco.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

8

iRoshelle schreef:

Misschien kun je de hordes op de zijkanten doen! Gewoon als deco.

Dat is ook nog een idee ja, een stuk simpeler ook!