1 Laatst bewerkt door witchke (08-03-2013 15:19)

Onderwerp: afsmeren zonder suiker - kan dat?

Ik werk als onthaalmoeder (gastouder) en heb dus regelmatig kindjes die 1 jaar worden. Ikzelf en de ouders van de kindjes vinden gezonde voeding erg belangrijk en gebruik voor ze 1 zijn niets van suiker. Het is dan ook niet mijn bedoeling om ze met hun verjaardag een suikerbom aan te bieden, maar ik wil ook geen gebruik maken van kunstmatige zoetstoffen. Natuurlijke zoetstoffen zoals agavesiroop, esdoornsiroop, appelstroop en eventueel honing kunnen wel. Nu ben ik zover dat ik recepten heb om te bakken en vullen en ik ben zelfs bezig met een suikervrije marsepein, maar ik zoek dus nog iets om mee af te smeren... het zou vooral voor meptaartjes zijn. Iemand een idee?

2

Re: afsmeren zonder suiker - kan dat?

Gezeefde abrikozenjam. Daar kun je marsepein overheen doen.

Tieneke

heb je al geprobeerd botercreme te maken met bv agavestroop? ik heb het nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het werkt, maar als je de verhouding een beetje aanpast zodat het nog stevig blijft zou ik denken, waarom niet.

en als je op enig moment een recept hebt voor suikervrije marsepein en bereid bent dat te delen ben ik daar wel heel erg in geinteresseerd!

succes!
groetjes,
Eva

4

Mijn marsepein maak ik met amandelpoeder, agavesiroop en een klein beetje amandelaroma  :) de botercreme zal ik idd eens moeten uittesten zo. Maar volgens mij gaat hij niet stevig genoeg worden...

5 Laatst bewerkt door anja66 (08-03-2013 12:58)

witchke schreef: