1

Onderwerp: Taartje die me een nachtje slaap heeft gekost...

Voor het 2 jarig jubilieum van mijn baas en bazin wilde ik een taartje maken. Alles wat fout kon gaan, ging fout.
Eerst stond de weegschaal verkeerd ingesteld waardoor de verhoudingen niet klopten en het kapsel veel te laag bleef. Dus opnieuw. Vervolgens bekleed en gedaan en hup de koelkast in, net klaar voordat ik naar een etentje moest. Valt er in de koelkast iets om en natuurlijk boven op de taart :( Dus fondant moest eraf en trok natuurlijk ook een deel van het kapsel en de afgesmeerde botercreme mee. Opnieuw afsmeren en de koelkast maar in.
Na het etentje, het was inmiddels half 2 's nachts opnieuw begonnen met bekleden. Minder strak en niet volgens het orginele ontwerp maar om 4 uur ging me toch echt het licht uit (ik had een geluk, dat de hortensia het overleefd had).
Gelukkig waren ze er een paar uur later blij mee en smaakte hij goed (gevuld met chocolademousse, kersen en monchou-slagroom. Kapsel was overigens ook chocoladebiscuit)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IMAW4UQW-D.jpg

2

Re: Taartje die me een nachtje slaap heeft gekost...

ziet mooi uit hoor, goed gedaan

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

3

Supermooi!

4

Wow, ik vind het een plaatje. Ik zou er heeeeel blij mee zijn. Ik vind het altijd schitterend een zwart/witte taart, maar heel gewaagd!!

5 Laatst bewerkt door Vissertjuh (07-03-2013 10:52)

Wat een verhaal, ik zie het helemaal voor me. Complimenten voor je prachtige taart ondanks alles. Heeft je baas en bazin je taartbelevenissen gehoord? Heb bewondering voor je doorzetting hoor.
Mag ik vragen of je kersen uit een pot hebt gebruikt in combinatie met de monchou slagroom? Of apart in een laag gevuld? Hoeveel monchou gebruik je als je het samen met slagroom vult? Is het niet erg machtig dan? Lijkt me wel een heerlijke combi met chocolade....mmm Is de chocomouse ook zelfgemaakt?

Ik kook en bak glutenvrij :-))

6 Laatst bewerkt door Hertje (07-03-2013 11:23)

Eind goed, al goed. Want wat een mooi, origineel taartje!
Mooie bloem! :think: Hoezo hortensia?

De smaken klinken :9  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

7

Had ik het verhaal niet gelezen, ik zou het niet gemerkt hebben. En eigenlijk merk ik niets op :-)

Mooi werk!

8

Hmm hortensia :think:  volgens mij is dat een pioenroos  :D .
Maar het is  een heel mooi taartje.

9

Vissertjuh schreef:

Wat een verhaal, ik zie het helemaal voor me. Complimenten voor je prachtige taart ondanks alles. Heeft je baas en bazin je taartbelevenissen gehoord? Heb bewondering voor je doorzetting hoor.
Mag ik vragen of je kersen uit een pot hebt gebruikt in combinatie met de monchou slagroom? Of apart in een laag gevuld? Hoeveel monchou gebruik je als je het samen met slagroom vult? Is het niet erg machtig dan? Lijkt me wel een heerlijke combi met chocolade....mmm Is de chocomouse ook zelfgemaakt?

Yep, ze hebben het gehoord en anders hadden ze het wel gezien (hoezo wallen?  ;) )
Ik heb 5 lagen vulling gebruikt, 1x zelfgemaakte choco-mousse, 2 lagen met kersenvulling (gewoon pot Jonker Fris kersenvulling) en 2x monchou-slagroom. Daarbij doe ik altijd een klein pakje monchou op 250 ml slagroom. Grote stukken moet je idd. niet snijden maar hoor altijd dat de mensen het machtiger vinden door de fondant bekleding dan door de vulling.

Sorry, het is natuurlijk geen hortensia maar pioenroos  :o  Had gisteren klaarblijkelijk ook eerder naar bed gemoeten