1

Onderwerp: Bruidstaart van annelies

Hoi Annelies, ben even zo brutaal geweest om je recept hierheen te kopieren, want ik wil hem graag eens uitproberen en zo kan ik 'm makkelijker terugvinden. :D

Groetjes Evelien

Hallo Judith,
Voor mijn dochter die op 29 sep trouwt ga ik de volgende taart bakken. Het recept heb ik van een vriendin die hem voor haar zus heeft gemaakt. Ik heb al een proeftaart gebakken en iedereen die geproefd heeft vond het erg lekker.

Zomerfruitmengsel
Anderhalf doosje zomerfruit uit de diepvries, o.a. Jumbo, AH
750 ml slagroom
9 bl gelatine
120 gr slagroom

gelatine weken
slagroom stijf kloppen met de suiker
zomerfruit kort koken, gelatine erin oplossen,kort pureren
zomerfruit af laten koelen en dan mengen met de slagroom

Champagnecr

2

Re: Bruidstaart van annelies

hallo

even een vraagje mijn broertje trouwt 26 oktober en die wou dat ik de taart maakte........help!!!
Nou leek deze vulling me erg lekker maar ik moet de taart de 25 al in elkaar zetten omdat ze om half 10 'smorgens al trouwen..nou is mijn vraag kan ik de taart met deze vulling goed bewaren en moet ie dan in de koeling of in de vriezer???

Alvast bedankt  Rianne

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Hoi Rianne,
De 25e maken voor de volgende dag kan makkelijk, alleen met deze vulling (elke vulling waar slagroom enzo in zit) moet ie wel koel bewaard, je kunt hem gewoon in de koelkast zetten of eventueel ook veel eerder maken en invriezen, heb ik zelf ook al 2 keer geprobeerd en het komt er wel heel goed uit hoor (alleen langzaam laten ontdooien!).

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

bedankt...en sukses heb ik nodig want ik doe het nog niet lang maar broertje lief gooit me meteen in het diepe....

groetjes rianne

5

Hallo Rianne,
Ik heb de ene proeftaart gemaakt en met vulling en garnering ingevroren, dat ging prima. Ik heb hem wel in de koelkast laten ontdooien, kwam ik op de site tegen als tip. Ook heb ik een proeftaart gewoon in de koelkast bewaard en die bleef vier dagen lekker (toen was ie op!)
Je kan dus al lang van tevoren beginnen, doe ik ook want als er iets mislukt kan je nog herkansen! Ik ben wel bezig om een draaiboekje te maken, ik vind dat wel fijn werken. Alle dingetjes die ik tegenkom met de proeftaarten schrijf ik dan op, kan ik niet dezelfde fout maken. Ook handige tips die ik op de site tegenkom schrijf ik maar op........vaak kan ik het op de site niet of niet snel meer terugvinden.
Veel succes en ik ben benieuwd naar het resultaat.
"bak"groetjes, Annelies

6

annelies: bedankt voor de tips..draaiboekje klinkt inderdaad niet slecht..en zoals ik me nu voel kan een doosje valeriaan ook geen kwaad.
Ben als de dood dat het mislukt en dan hebben ze geen taart..dus begin inderdaad maar op tijd en dan de vriezer in..

groetjes rianne

7

Kijk, en DAT vind ik nou weer zo spannend....een geheel gedecoreerde taart in de vriezer stoppen..
Zou als de dood zijn dat alles van de taart af smelt bij het ontdooien :D

Geloof dat ik dan meer van het type ben...hele nacht doorwerken en op de dag van de bruiloft geradbraakt zijn ;-)

Moet geloof ik voordat ik ooit een bruidstaart moet maken eerst maar 'n een oefentaartje invriezen ;-) ;-)

8

Ik heb nog een vraagje, er staat 2 x een hoeveelheid slagroom:

Zomerfruitmengsel
Anderhalf doosje zomerfruit uit de diepvries, o.a. Jumbo, AH
750 ml slagroom
9 bl gelatine
120 gr slagroom

gelatine weken
slagroom stijf kloppen met de suiker
zomerfruit kort koken, gelatine erin oplossen,kort pureren
zomerfruit af laten koelen en dan mengen met de slagroom

Waar is die 2e hoeveelheid slagroom voor? Dus die 120 gram? Ik zie vast iets over het hoofd...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

9

Hoi Car,
Ik denk dat die 120 gram de suiker is hoor ;-) :-)

10

Ahaaaaaa... dat verklaart het! Ik was inderdaad ook al aan het zoeken naar de suiker :-D

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

11

Hoi, ja hoor tweede slagroom moet natuurlijk suiker zijn! Dat heb je als je snel iets wil doen! Zal de volgende keer beter opletten!
"bak"groetjes, Annelies

12

wat een dilemma,

ik heb nu deze champagnevulling gemaakt maar lust zelf absoluut geen champagne en vind de creme dus ook niet fantastisch.
Maar nu weet ik dus niet of ik het taartje ermee zal vullene. Degene voor wie ik het maak vond de champagnecreme erg lekker klinken dus ze wilde die graag dus ik ben nu zo aan het twijfelen

wat zouden jullie doen???????????????????????????????????

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

13

Chimene,

kan je het niet even tussen een cakje smeren en ze laten proeven?

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

14

Ik zou het iemand, liefst meer,,,(buren of zo ??) laten proeven en ze moesten wel heel overtuigend zijn voor ik het zou gebruiken...
Ben vrees ik een van die mesnen die alleen maar dingen maakt die ik zelf lekker vind :D

Groetjes Nicole

15 Laatst bewerkt door lammetjes (01-09-2006 22:04)

ik waag het er maar op ben dus erg benieuwd.......................

Als ik alleen maar de dingen zou maken die ik zelf lust kan ik helaas geen taarten meer maken want ik lust ook echt geen marsepein, fondant, botercreme :D
(gelukkig maar hoor want er moeten nog zoeveel kilo's af :( )

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

16

Ik zou het gewoon doen hoor Chimene, de vulling is toch al door Annelies getest en die heeft hem weer van anderen. Zelf lust ik ook niets met alcohol erin maar het blijkt toch elke keer dat mijn smaak daarin wat afwijkt ;-) :-)

17

ik heb al meerder   malen  gemerkt dat de drank die je er door doet bijna niet meer te herkennen is ( of je moet echt heel veel gebruiken )
en zo'n sweepje smaak lijkt me lekker

cateren is ook gebakjes maken :)

18

Hallo
ik heb nog even een vaagje over de eerste taartvulling met fruit. Ben vandaag speciaal naar appie geweest voor het ingevroren fruit, maar dat hadden ze daar niet (meer) ;-(
Nu is mijn vraag, als je vers fruit gebruikt hoeveel zou je dan ongeveer nodig hebben?
Zie net dat ik nog wel even 250 gram slagroom moet halen ;-) dacht dat 500 genoeg was, maar niet.

gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

19

Hoi Marielle,
In de doosjes zit 250 gr fruit, kersen, Frambozen en Bramen. Ze hebben het ook bij andere supermarkten dan AH, ik haal ze bij de Jumbo.
"bak"groetjes, Annelies

20

Ik heb vandaag het zomerfruit ook niet gevonden, maar wel een bakje met frambozen, dus die gebruik ik maar (ook heerlijk). Ik denk erover om de taart toch vanavond al te maken, te vullen en in te vriezen. Als ik hem dan dinsdag wil decoreren om hem woensdag te geven, wanneer moet ik hem dan in de koelkast zetten om te ontdooien?

Chim

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

21

Hoi Car,
Ik heb laatst de taart uit de vriezer gehaald, een half uur laten ontdooien, toen besmeerd met botercreme, bekleed met marsefond en bespoten met icing.
Ik vond dat het wel heel makkelijk werken was met een vrij harde taart! Ik heb hem toen weer in de koelkast gezet. Maar daarna ging de taart wel een beetje zweten, ik weet niet of dat kwam omdat hij in de koelkast is gezet, had misschien niet gebeurd als hij buiten de koeling bewaard was? Hij werd alleen maar zweterig, niet echt zacht zodat hij inzakte, maar ik vind zo'n doffe taart mooier! Misschien heeft iemand tips?
"bak"groetjes, Annelies

22

ik denk dat je taart ging zweten omdat hij aan de binnenkant kouder was dan de buitenkant (koelkast). Dat had je dus ook gehad als hij buiten de koelkast stond, maar meestal droogt hij daarna wel weer een heel eind op als je hem met rust laat.
Ik weet niet of het helemaal te voorkomen is.
Ik vries zelf weleens een taart in met vulling en botercreme aan de buitenkant, maar dan laat ik het wel helemaal ontdooien voordat ik hem bekleed, ik wist niet zeker of het goed zou gaan op jouw manier, nu weet ik dus beter :)

Mijn website: Presentaart

23

Hoi allemaal,

Ik heb nog even een vraag over het recept van Annalies:
Hoe verdeel je de vullingen van de bruidstaarten? en besprenkel je ook nog de bodems met iets? Ik heb beide mengsel vanavond gemaakt en morgen wil een proeftaartje vullen. gr Olga