1

Onderwerp: Variaties cupcakemix ipv boter gebruiken

Misschien is er al een keer een bericht over geweest, maar ik kon zo gauw niks vinden.
Maar ik bak liever geen cupcakes met boter. Dus ben ik even wat gaan uitproberen.

Ik heb het volgende uitgeprobeerd en bij allemaal smaakte het heerlijk!!!!!! Cakejes zijn zacht, smeuïg en smaakvol.

* Peren compote (gekocht bij de Lidl uit het kerst assortiment).
* Banen/ appelmoes
* Appel/ mango moes
* Appelmoes, en dan doe ik er kaneel, stukjes appel en krentjes bij (net appeltaartjes)
* En nu zat ik zelf te denken....al die heerlijke babyvoeding potjes.....dat ga ik de volgende keer proberen!

Meestal doe ik zo`n heel potje erin (ong 360gram) als ik 24 cupcakes maak.

2

Re: Variaties cupcakemix ipv boter gebruiken

Even voor de duidelijkheid:  je vervangt boter door deze producten?  Of maak je gewoon cupcakes en doe je er voor de smaak deze ingredienten door of vul je de cupcakes met deze ingredienten?

3

ja dat vroeg ik mij ook af.....

4

lijkt me ook niet dat je boter uit de cakemix kunt halen en toch lekkere cakejes krijgt, dus daarom ben ik heel benieuwd.

5

Ik gebruik helemaal geen boter......en ik gebruik de mix van Funcakes.

6

Je kan de boter ook vervangen door slagroom, worden ze licht van. Vind ik erg lekker!

7

lijn schreef:

Ik gebruik helemaal geen boter......en ik gebruik de mix van Funcakes.

Oke.. vervangen door slagroom dat wist ik wel, maar gewoon helemaal weglaten wist ik nog niet.
Maar waar je gebruik je bovenstaande ingredienten nu voor?  Dat is me nog niet duidelijk.  Doe je dit door de mix en bak je het dan af of...?

Corinne1981 schreef:

Je kan de boter ook vervangen door slagroom, worden ze licht van. Vind ik erg lekker!

Is dit dan echt 1:1? Dus 100 gram boter vervangen door 100 ml slagroom?

9

Ja, gewoon 1:1, ik vind ze wel iets minder hoog worden, misschien moet je voor wat hogere cupcakes dan wat meer slagroom toevoegen.
Voor mij waren ze hoog genoeg, net boven het papiertje uit.

10

Ik laat de boter helemaal weg en daarvan in de plaats doe ik er 1 van de vruchten-moes erin, mix erbij en de eieren en mixen maar. Ze worden wel iets minder hoog. Maar zeker net ze lekker!!

Wij blijven er in ieder geval van eten, haha.

11

hmm ga ik ook ma eens proberen dan. dus dan in plaats van pakje boter 250 gram, 250 gram appelmoes ofzo?

12

Corinne1981 schreef:

Ja, gewoon 1:1, ik vind ze wel iets minder hoog worden, misschien moet je voor wat hogere cupcakes dan wat meer slagroom toevoegen.
Voor mij waren ze hoog genoeg, net boven het papiertje uit.

Zou ik dan bijvoorbeeld ook kloppudding (saroma) aangemaakt met slagroom kunnen gebruiken om een smaakje toe te kunnen voegen?

13

Ik denk het wel hoor, ik zou het gewoon proberen.