1

Onderwerp: koekjesdeeg probleem

Goedemiddag iedereen :)

ik ben begonnen met koekjes bakken morgen komen me spullen voor royal icing uit istanbul hoop ik:)

maar ik loop tegen iets op...

ik heb het deeg van pp gemaakt 200 boter 400 bloem 1 ei en 200 suiker

uurtje in koelkast gedaan zag er super uit

totdat ik het ging uitrollen .. :rolleyes:  het breekt is korrelig en dus bijna niet te gebruiken het word niet 1 geheel..

iemand tips hoe dit komt...

bedankt alvast

groetjes uit alanya

2

Re: koekjesdeeg probleem

geen idee, missschien eitje extra erbij?

3

Waarschijnlijk is je nog deeg te koud. Laat het nog even rusten en kneed het dan nogmaals door.
Ik laat het deeg meestal maar een half uur in de koelkast. En vaak rol ik het deeg meteen na het maken tussen 2 stukken bakpapier in en leg het dan uitgerold in de koelkast.

Ken je dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

4

Ik koel het zelf nooit. Ik weet dat het moet, maar ik vind het deeg daarna ook niet goed handelbaar. Je kunt proberen het even een beetje iets op te laten warmen in je kamer of keuken en het dan nogeens te proberen.

Tieneke

5

djehr schreef:

Waarschijnlijk is je nog deeg te koud. Laat het nog even rusten en kneed het dan nogmaals door.
Ik laat het deeg meestal maar een half uur in de koelkast. En vaak rol ik het deeg meteen na het maken tussen 2 stukken bakpapier in en leg het dan uitgerold in de koelkast.

Ken je dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

Dank je wel ooo nee die had ik nog niet wel 20 andere lol:) ik schrijf alles op hier in me boekkie ;) zodat ik het weet alles werkt hier net beetje anders:) oke dat is een slimme tip doe ik opschrijven voor de volgende keer tussen 2 stukken bakpapier en dan even in de koelkast.. 

alvast bedankt ze smaken wel lekker en de figuurtjes zijn niet uitgelopen had hier de tip al gevonden even voor het bakken in de koelkast...

fijne avond uit alanya

6

@ dank je wel Tieneke ik ga dat proberen want het is echt te korrelig gelukkig zijn ze wel lekker en niet zo zoet dus super voor de icing die ik wil proberen... moet ook alleen kijken of ik info kan vinden hoe jullie die stokjes erin krijgen

daarvoor zijn me koekjes te dun denk ik.... eens even surfen.. morgen na de paarden doe ik de tweede lading dus dan ga ik het eens allemaal proberen

super aardig alle tips!

7

Je kunt de stokjes meebakken, dan zitten ze meteen goed vast.

Tieneke

8

Tante Tien schreef:

Je kunt de stokjes meebakken, dan zitten ze meteen goed vast.

Tieneke

ooo Tieneke dat is super uuuhh wat voor stokjes gebruiken jullie dan volgens mij heb ik hier die van cake pops en ik zag iets van ijstokjes maar die zijn veel te breed en dik... ik zie ook dat ik volgens mij me koekjes dikker moet doen ik wou dat ik zo meetding had wat ik hier lees met die 6 stokjes lol

nu is het op de gok ik kan eens kijken ik denk dat me koekjes nu dunner zijn dan 5 mm

ik ga eens zoeken wat een gedoe hihi maar komt goed hoop zo dat me spullentjes vandaag komen:)

groetjes uit alanya en een hele fijne dag

9

In het boek van Petra Achtien zie ik staat dat zij ook met houten ijslollystokjes bakt. Die zijn toch niet zo heel dik? Anders kun je over het stokje altijd nog een reepje extra deeg plakken, dan is dat gewoon je achterkant.

Papieren of plastic stokjes zou ik zelf niet zo goed in de oven durven stoppen.

Tieneke