Onderwerp: Eerste bruidsproeverij
Viavia hadden deze mensen gehoord dat ik erg lekkere taarten bak en ze willen dus graag dat ik hun bruidstaart maak. Omdat ze het nog niet eens waren over de smaken heb ik voorgesteld een proeverij te doen.
Kleuren hadden ze niet doorgegeven dus ik heb leuke lentekleurtjes gebruikt. De orchideeën blijven wel in deze kleur en verder wordt het geel een groen vervangen door lichtgrijs.
De eerste taart is gevuld met sinaasappelcreme en gele room, de tweede met witte chocolade ganache en viervruchtencreme (ook met de ganache afgesmeerd) en de derde met champagnecreme en frambozencreme.
Uiteindelijk hebben ze gekozen voor de onderste en bovenste taart met de sinaasappelcombi en de middelste met de champagnecombi
O ja de duif is een beetje groot uitgevallen. Was een probeersel met cerealtreats, maar kleiner word niet helemaal mooi.
Ik had ze ook alle drie met iets anders bekleed. De roos met fondant, de orchidee met marsefond en de vogel met marsepein. Ikzelf werk normaal met marsepein en gelukkig kozen zij daar ook voor.
Moest bij de proeverij ook eigenlijk stiekem wel een beetje lachen. De aanstaande echtgenoot heeft in het verleden de opleiding patisserie gedaan en vond mijn sinaasappelcreme helemaal geweldig. Precies de juist verhoudingen. Was alleen gewoon botercreme met op goed geluk zelfgemaakt sinaasappeljam erdoor
Bedankt voor het kijken en eventuele feedback.