1

Onderwerp: spoed! vulling met verse aardbeien!

ik wil 2 proeftaartjes maken voor een bruilofd,en het bruidspaar had aangegeven dat ze graag een vulling willen met verse aardbeien!!

ik heb al 1 vulling: meringecreame met verse aardbeien en lemuncard!

maar nu dus nog een vulling,moet wel in de vriezer kunen!
hebben jullie een tip!?

alvast bedankt!!

meer van mijn creaties zien?like mijn facebook pagina!
http://www.facebook.com/#!/taartentamara

2

Re: spoed! vulling met verse aardbeien!

bavaroise aardbeien met verse aardbien en die kan makkelijk in vriezer.

3

Aardbeiensaus
Aardbeienmousse
Aardbeienbavarois
Aardbeien met (aangevette) slagroom

Dat is toch een TAART waard!

4

vanwelie schreef:

bavaroise aardbeien met verse aardbien en die kan makkelijk in vriezer.

bedankt voor je tip!
maar dit moet aangemaakt worden met slagroom,maar is dat verstandig voor een bruilofd?ben zelf nooit zn slagroom fan ivm bacterie!

Verse aardbeien als vulling zou ik nooit in de diepvries doen, het bederft de smaak, probeer maar uit ze gaan helemaal verleppen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

6

marielle0708 schreef:

Verse aardbeien als vulling zou ik nooit in de diepvries doen, het bederft de smaak, probeer maar uit ze gaan helemaal verleppen.

bedankt voor je tip...
maar ze verkopen bij de AH toch ook diepvriesfruit??
en idd,vers is lekkerder...!!maar diepvries is ook wel te eten!

7

als ze speciaal om verse aardbeien vragen op hun bruilofT, kun je geen diepvriesfruit gaan gebruiken  :nooo

8

ik zal ook geen dieoprvries aardbeien gebruiken ,ik vins vies diepvries

om je taart beste smaak geven zal ik allees vers gebruiken hoor.

9

maar eigelijk warrom ga je invriezen die proeftaartjes?

10

Misschien champagnecreme met verse aardbeien?? Is ook erg lekker :9

11

Waarom moet je taart in de vriezer kunnen? Omdat het bruidspaar een stukje wil bewaren, of omdat je ver van te voren taart gaat maken?

Aardbeien worden prut als je ze in de diepvries doet. Die diepvriesaardbeien van de AH vallen bij mij dus niet in de categorie 'eetbaar' na het ontdooien. Zachte, zompige hoopjes van wat ooit aardbei was, brrr. Ik heb 't meerdere keren geprobeerd, laten ontdooien in de koelkast en zo, maar ik vind het een ramp. Dan nog liever jam.

Bovendien moet je nu nog geen aardbeien willen kopen, da's echt zonder van het geld. Van die grote waterbommen zonder smaak, bah. Ik had ook een bruidspaar dat verse aardbeien wilde, maar toen heb ik ze ook eerlijk gezegd dat als ik nu in een proeftaartje verse aardbeien doe dit anders smaakt dan wanneer ik straks in het aardbeienseizoen die lekkere, kleine, smaakvolle Hollandse aardbeien gebruik. Dat snapten ze wel en ze hoefden het niet eens meer te proeven omdat ze weten dat het toch wel lekker is.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

12

Waarom moet je taart in de vriezer kunnen? Omdat het bruidspaar een stukje wil bewaren, of omdat je ver van te voren taart gaat maken?

Aardbeien worden prut als je ze in de diepvries doet. Die diepvriesaardbeien van de AH vallen bij mij dus niet in de categorie 'eetbaar' na het ontdooien. Zachte, zompige hoopjes van wat ooit aardbei was, brrr. Ik heb 't meerdere keren geprobeerd, laten ontdooien in de koelkast en zo, maar ik vind het een ramp. Dan nog liever jam.

Bovendien moet je nu nog geen aardbeien willen kopen, da's echt zonde van het geld. Van die grote waterbommen zonder smaak, bah. Ik had ook een bruidspaar dat verse aardbeien wilde, maar toen heb ik ze ook eerlijk gezegd dat als ik nu in een proeftaartje verse aardbeien doe dit anders smaakt dan wanneer ik straks in het aardbeienseizoen die lekkere, kleine, smaakvolle Hollandse aardbeien gebruik. Dat snapten ze wel en ze hoefden het niet eens meer te proeven omdat ze weten dat het toch wel lekker is.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

13

ik zal het ff uitleggen...

ik heb voor morgen een proeferij voor een bruidspaar!
dit bruidspaar houd erg van aardbeien,dus daarom hun wens om verse aardbeien in de taart te willen!!

voor de bruiloft willen ze 1 aansnij taartje hebben,en deze willen ze na de bruilofd in de vriezer doen,en deze er een jaar later op hun 1e trouwdag erweer uit halen en dan opeten...
en de rest worden cupcakes!

ik heb ook gezecht dat het hun eigen verantwoording is,want een jaar in de vriezer is erg lang...

dus ik hoop dat jullie het nu snappen...
en ik gebruik Geen Diepvriesaardbeien maar Verse!!

14

Ik zou echt geen verse aardbeien gebruiken :nooo  :nooo  :nooo
Heb het 1x gedaan en als ze dan uit de vriezer komen is het zo'n vieze kleverige onsmaakvolle bende :s  :s  zou echt zonde zijn...

Ik zou het aansnijtaartje dan met iets anders vullen, wat wel lekker blijft als het in de vriezer is geweest en hun wens van verse aardbeien in de cupcakes  verwerken :Y

Succes....

15

Om nog even terug te komen op je vraag over combi's: aardbeien met wittechocoladecreme/mousse/ganache doet t ook altijd heel goed!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

16

het is opgelost...het a.s. bruidspaar is gisteren geweest,ze vonden de taartjes heerlijk en hebben hun keuze gemaakt....het taartje gaat niet in de vriezer...ze gaan hem dan lekker opeten!!

17

:thumb: Gelukkig dat het is opgelost!!!
Tsja als je zo van aardbeien houd.....ach zou het ook geen straf vinden om m meteen op te eten :9

Zat net al te bedenken...anders een klein (extra) taartje in de vorm van een aardbei met een vulling die wel lekker blijft in de vriezer... :D

18

Blij dat t opgelost is! maar een taart een jaar in de vriezer  :think:

19

Bakelover schreef:

Blij dat t opgelost is! maar een taart een jaar in de vriezer  :think:

Wordt na menig trouwfeest gedaan...

Dat is toch een TAART waard!