1

Onderwerp: hoe krijg je wit water.......

Ik ga dit weekend een zeemeerminnentaart maken en ik wil graag om Botje en Otto witte kringen maken zodat het lijkt alsof het water beweegt zeg maar. Ik heb piping gel, maar hoe krijg ik dat wit en hoe spuit ik dat op de taart (om botje etc).
Zoals je ziet geen ervaring met piping gel.........

Groetjes Margo

2

Re: hoe krijg je wit water.......

ik heb ergens in een filmpje ook wel eens gezien dat ze wat botercreme spoten, en dat dan met een kwastje wat uitsmeerden, klein beetje...
Ik bedoel een soort effect als in onderstaande linkje, maar dan dat er geen bloemen en zo gemaakt, worden, maar kabbelende golven...

http://www.youtube.com/watch?v=nW0kxZ8wK4Y

K hoop dat je er wat mee kunt..

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

gewoon witte kleurstof door de piping gel :) Ik breng het gewoon met een tandenstoker aan.

Je kan ook Royal icing gebruiken. Erop spuiten dan een beetje uitsmeren/bijwerken. Wordt wel hard maar je kan er wel witte golven mee maken :)

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

5

ChoiceTaarten schreef:

Je kan ook Royal icing gebruiken. Erop spuiten dan een beetje uitsmeren/bijwerken. Wordt wel hard maar je kan er wel witte golven mee maken :)

Ja, inderdaad, dat lag ik gisteravond ook te bedenken toen ik in bed lag, k heb botercreme beschreven, maar met RI kan het natuurlijk ook, en dan heb je dezelfde techtniek als in het filmpje getoond wordt...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

6

Als je de botercrème of icing door een te klein spuitmondje/gaatje spuit dan gaat het krullen. Dan krijg je van die schuimkoppen. Ik gebruik meestal bc, dat heb ik dan al voor de vulling.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Dank jullie wel, icing gebruik ik nog niet. Het wordt BC !! Bedankt voor de tips   :Y !!