1

Onderwerp: Makkelijke methode om een berenvacht te maken op fondant

Hoi allemaal,

Onze dochter wordt komende week alweer 2 jaar en wil graag een 3d taart maken voor haar. En wel een 3D taart van Hoela (Hoelahoep). Ik weet t, een zeer gewaagt project...

Nu heb ik in het verleden hier eens wat gelezen over een makkelijke manier om een soort van vachtprofiel te creeëren op de basislaag. Deze methode werd wel eens waar beschreven bij het boesteren van een figuurtje, maar kan volgens mij ook bij deze taart toegepast worden... Alleen ik kan het nergens weer vinden :s

Is er iemand die hier het antwoord op weet? Of zijn er nog andere tips... Zou het eventueel met een sponsje kunnen? En wat voor sponsje dan?

Groetjes José

Neem ook eens een kijkje op www.joses-cakespecialties.nl

2

Re: Makkelijke methode om een berenvacht te maken op fondant

Een bad spons, weetje wel die altijd bij douchecel zit

i just LOVE it!

3

schaartje en dan inknippen? ik doe dat bij kleine beertje, is op hele taart wel veel werk :Y

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

met een schaartje kleine knipjes zetten of met een sugargun korte plukjes maken

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

5

Ik heb in een boek ook een keer gezien dat ze met twee cocktailprikkertjes gaan 'pulken' om een vacht te krijgen, maar dat is natuurlijk veel werk.
Met zo'n douchepuff heb ik ook wel eens gezien en voor een ijsbeer heb ik zelf eens gekozen om de beer in te smeren met eetbare lijm en vervolgens door de geraspte kokos te rollen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

6

Kijk, dat zijn genoeg tips... Dank jullie wel!

Gr José

Neem ook eens een kijkje op www.joses-cakespecialties.nl