1

Onderwerp: welke toef op cupcake ijsjes?

Ik wil deze week de cupcakes in ijsbakjes gaan proberen te maken.
Maar nu heb ik hier een boekje met recepten en daar doen ze bij alle voorbeelden de toef van botercreme maken.Ik ben bang dat dit teveel boter in 1 keer is.En dat je er misselijk van wordt.Mijn vriend kwam met het idee om de toef van zelfgemaakt chocolademousse te maken,maar kan de chocolademousse lang buiten de koelkast blijven en kan het uberhaut wel als toef??Heeft iemand hier ervaring mee,of heb je een ander idee om als toef te maken dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt :)

2

Re: welke toef op cupcake ijsjes?

Probeer de botercreme toef. Als je deze goed luchtig klopt proef je niet dat het boter is. De mix voor botercreme is bijvoorbeeld best lekker. Op een cupcake smaakt het ook prima.

3

Botercrème van de mix is lekker, maar meringue botercrème vind ik nog lekkerder. Is echt zijde zacht van smaak.
Het recept voor de Swiss merengue (ook wel 1,2,3 merengue genoemd) staat bij de recepten in de linker kolom, maar de Italiaanse merengue heeft mijn voorkeur. Het is alleen meer werk...
(is met suikerstroop die je op de geklopte eiwitten doet)
Dit kun je ook prima buiten de koelkast bewaren.

Een andere oplossing is een toef o.b.v. slagroom, al moet je die wel weer in de koelkast bewaren...

Dat is toch een TAART waard!

Ik heb ze zelf pas gemaakt een ik had zo`n kant en klaar zakje gebruikt voor toppings en dat was erg lekker.