1

Onderwerp: [TIPS/FEEDBACK] kapot koekhuisje...

Ik ben twee dagen bezig geweest met het maken en versieren van de onderdelen voor een koekhuisje en ik was (op het dak na) heel tevreden met het resultaat en wilde het vandaag in elkaar zetten, maar ik kreeg het met geen mogelijkheid in elkaar gezet en na 3 uur prutsen viel het uit elkaar en brak er een deel (het roze deel en een van de bruine met de gekleurde steentjes).
Ik had het idee dat het allemaal niet zo goed op elkaar paste. Zou het dan toch iets uitgelopen zijn in de oven? Wat voor recept zouden jullie gebruiken voor zoiets? En zijn er verder nog dingen waar ik op letten moet? Heb er zooooo de balen van dat al mijn werk voor niets is geweest.. nou ja, we hebben er nog wel lekker van gegeten...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QPE3YAHM.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-TWXKASWY.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-AF3JT8UC.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-PPUVBPXD.jpg

2

Re: [TIPS/FEEDBACK] kapot koekhuisje...

Ik heb nog nooit een koekhuisje gemaakt ,vind hem erg leuk :Y  misschien eerst in elkaar zetten en dan versieren?

3

Hij ziet er in ieder geval mooi uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Misschien een idee om na het bakken als de koek nog warm en zacht is, de uitsteekvormpjes nog een keer erin te drukken zodat de randjes die evt uitgelopen zijn weer precies de goede maat zijn.

Weet niet of het werkt maar misschien eens proberen.

Verder ziet het er heel mooi uit jammer dat het bouwen niet lukte, daar heb ik ook geen tips voor want ben er zelf ook slecht in, heb het geduld niet.

5

B&F schreef:

Misschien een idee om na het bakken als de koek nog warm en zacht is, de uitsteekvormpjes nog een keer erin te drukken zodat de randjes die evt uitgelopen zijn weer precies de goede maat zijn.

Weet niet of het werkt maar misschien eens proberen.

Verder ziet het er heel mooi uit jammer dat het bouwen niet lukte, daar heb ik ook geen tips voor want ben er zelf ook slecht in, heb het geduld niet.

Bedankt! Dat lijkt mij een goede tip, ga ik eens proberen!

6

Ik maak dit soort huisjes elk jaar met kerst, en bij mij heeft hij nog nooit gepast. Maar omdat het een Winters huisje dan moet Worden, verberg je de gaten en kieren met icing, en dat ziet er dan heel schattig uit. Ik weet niet wat je voor deeg gebruikt, maar bij ging het dit jaar erg mis, en ik vermoed door teveel bakpoeder. ze moeten echt niet teveel rijzen, want dant vervormd hij.

Hij is wel heel schattig bekleed, dat doe ik meestal nadat hij in elkaar zit!

7

Eerst in elkaar zetten en dan versieren. Teminste, zo heb ik het op een workshop geleerd.....

8

fruitcake schreef:

Eerst in elkaar zetten en dan versieren. Teminste, zo heb ik het op een workshop geleerd.....

Maar dat maakt toch voor het in elkaar zetten geen verschil? Op de plaatsen waar de delen op elkaar komen zit namelijk geen icing...en het lijkt mij ook niet zo lekker werken eigenlijk..

9

Het maak ik zoverre uit dat dan alles minder zwaar is

10

Lcm schreef:

Het maak ik zoverre uit dat dan alles minder zwaar is

ok, daar heb je een punt! :Y

11

Bij mij paste het ook niet, maar door de "sneeuw"(icing) er dik op te spuiten, zet je het toch makkelijk vast.
Kan me voorstellen dat jouw versiering lastig aan te brengen is als het al in elkaar zit.

12

Ik sluit me aan bij Esmaatje en Esthervv.... Ik heb ook is een koekenhuisje gemaakt maar ook tijdens kerst dus heel veel verstopt met RI... Hoewel, ik spuit vooral RI aan de binnenkant maar ja...

Khoop echt dat het je de volgende keer lukt!

13

Het ziet er wel super uit! Jammer dat het niet in elkaar past!

Ik heb nu een aantal keren koekjes gebakken.. Maar nog nooit een koekhuisje! Ik gebruik het recept van Peggy Porschen want de vorm is bakvast. Ik weet niet wat voor recept jij hebt gebruikt..

Succes met het vinden van de oplossing!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten