1

Onderwerp: Wat ging hier mis ??

Gisteren een 'varkentjes in de modder' taartje gemaakt.

http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Foto0243_zps663b6192.jpg

Vanmorgen zag het er zo uit.

http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Foto0244_zpsfb16c4cc.jpg

Wat is hier fout gegaan, kwam het doordat ik de kitkat gebroken heb en toen aan de taart geplakt en er zo vocht bij de koek is gekomen of doordat ik niet de echte kitkat gebruikt heb maar die van de aldi. Heb ze wel allemaal vast geplakt met chocolade ganache die er ook bovenop zit.

Gelukkig voor eigen gebruik en niet voor een ander.

Christine.

2

Re: Wat ging hier mis ??

Helaas zijn de foto's niet(meer) zichtbaar.

Dat is toch een TAART waard!

3

ik denk dat t komt omdat t niet echte is inderdaad..

zelf heb ik m al meerdere malen gemaakt (met de echte) en ik breek ze ook allemaal van elkaar af. dit heb ik nog nooit gehad in ieder geval.

jammer hoor...

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

Ik zie ze wel, maar ik zou het niet weten.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

Hmm, @appeltje ik zie de foto's wel hoor, de smaak was er niet minder om hoor, volgende keer toch maar de echte nemen dus.

Christine.

6

Nee, het hoeven geen echte kitkats te zijn, ik heb zo'n taart ook al gemaakt met nep-kitkats (eigen merk van de supermarkt).
Ik denk dat het idd door het vocht komt van de koelkast.
Je had mss de chocolade terug aan de wafeltjes kunnen plakken met wat ganache, of er nieuwe kitkats tegenaan kunnen zetten daar waar ze losgelaten hadden.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

7

keukentje schreef:

Hmm, @appeltje ik zie de foto's wel hoor, de smaak was er niet minder om hoor, volgende keer toch maar de echte nemen dus.

Zal wel aan mijn telefoon hebben gelegen dan. Nu op de comp. zie ik ze wel.  :rolleyes:

Dat is toch een TAART waard!

8

Zo te zien lopen deze koekjes tot op de zijkant, in de kitkats zit een smaller koekje met een dikkere chocolaag waardoor er geen vocht bij kan.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

anouckjewel schreef:

Zo te zien lopen deze koekjes tot op de zijkant, in de kitkats zit een smaller koekje met een dikkere chocolaag waardoor er geen vocht bij kan.

Dan gaan we die voor een volgende keer gebruiken bij deze lopen de biscuit inderdaad door, breek je hem dan zie je een randje koek, daar kan dan vocht in trekken uit de koelkast of chocola zal dan weinig uitmaken.

Dank voor het mee denken.

Christine.