1

Onderwerp: Vragen van een beginner

Hoi,
Voor mijn zoontje die op 17/3 1 jaar wordt wil ik een boerderijtaart maken. Het wordt mijn eerste taart.
Volgende week ga ik spullen (gereedschap, mixen e.d.) inslaan.
Ik heb al heel veel ideeen, o.a. moet er een hekwerk opkomen, met houtnerfstructuur. Hoe maak ik dat? Met zo'n siliconenmould (welke) en dan "plankjes" snijden?
De dieren ga ik boetseren, maar waarvan? Van marsepijn, of fondant (met tylose)?
En gras, hoe maken jullie die sliertjes? Er moet een randje gras langs de onderkant van de taart komen.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen :)

2

Re: Vragen van een beginner

Houtnerf bekom je door bijv een matje van ffm te gebruiken of de roller van Stadter. Fmm heeft ook een lint roller om plankjes te snijden op juiste formaat. Gras maak je met een sugarcraft gun of knoflookpers. Ook heb je sierrand decoratie van ffm, welke prima dient als grasrandje. Veel succes en bovenal Have Fun!!

Let's have Fun with Cakes! www.funwithcakes.be
Exclusief verdeler van de Annelies Van Tessel producten.

3

Voor de houtnerf structuur zou ik inderdaad de mold gebruiken. Mocht je de lintroller niet hebben of willen kopen, dan kun je het ook gewoon met een lineaal afmeten en dan snijden. (Misschien dan wel handig om eerst de plankjes te snijden, en ze dan met de mold de structuur te geven, anders weet ik niet hoe goed het snijden wil)
Mocht je aan de zijkanten van de taart ook gewoon een grasrand willen doen, dan kun je ook een lange strook maken, en daar punten in snijden. Ik geef je even de link van een taart van mij (niet de allermooiste, maar het gaat om het idee). Dan heb je een dekkende laag, en kun je met een gun of knoflookpers her en der wat sprietjes maken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TGRDSAYY.jpg

K hoop dat je er wat aan hebt.
Succes in ieder geval (en na die tijd natuurlijk laten zien in de parade hè?!)

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

4

Bedankt!
Nou nog even kijken waar ik alles kan kopen, in de buurt van Gorinchem... Iemand suggesties?

Oh ja, en waar kan ik het best de diertjes van boetseren?

5

Voor boetseren zou ik zeggen fondant met een beetje tylose erdoor, dan stortten ze zeker niet in, die figuurtje kun je ook een aantal dagen voor de taart maken en die er dan op zetten als de taart verder af is, dan hoef je niet alles achter elkaar te doen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

6

Dank je Saskia! Ik had gister al een paardje geboetseerd van marsepein dat ik nog had liggen, maar dat lukste niet goed. Het plakte aan mijn vingers en het werd bobbelig....
Fondant dus!