1

Onderwerp: voetbalpatroon waar o waar te vinden

hoi dames heb al veel voetballen langs zien komen en nu vroeg een collega van mijn vent of ik voor zijn 2 zoontjes een feyenoord taart wil maken..

tuurlijk wil ik dat als ze jarig zijn maar heb al beetje op de zoekfunctie lopen zoeken maar of ik zoek verkeerd maar ik kan een how to of zo niet vinden..

ik ga een gewone 20diameter taart maken en daarboven een blanda van 12 en die blanda moet het voetballetje worden..

dus wie kan mij adviseren?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

2 Laatst bewerkt door fruitcake (23-02-2013 21:12)

Re: voetbalpatroon waar o waar te vinden

Ik gebruik daar deze voor cakesbybien.nl/bien-cutters/football

Voor een 12 cm moet je onderaan een beetje bijsnijden om het passend te maken.

Er was echter ook een papieren patroon  :think:

Vond deze nog: www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=175357

Dat was 'm, voor verschillende maten. Hier de directe link: www.zoetezinnen.nl/how-to-voetbaltaart-met-template-op-schaal-voor-vijf-en-zeshoeken/

ah bedankt o jeej nu moet ik kiezen  :D 8,50 is te doen maar dat patroon ziet er ook makkelijk uit

(echt verkeerd gezocht op de zoekfunctie blijkbaar)

iemand ervaring met de papieren patroon?

@fruitcake hoe vind jij de uitstekers?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Deze vond ik voor je via pinterest. Ik zie daar ook vaak dat de blandas met wit worden bekleed, de witte vormen erin gedrukt/getekend worden en de zwarte vlakken erop worden bevestigd ( beetje dun gerold uiteraard) dat ziet er eigenlijk ook heel goed uit en lijkt me makkelijker dan alles tegen mekaar laten passen. Heb gezocht op soccer cake.
Er wordt wel vaak zon wieltje gebruikt om een genaaid patroon aan te brengen op de bal. Misschien kan je hier wat mee?

http://www.zoetezinnen.nl/how-to-voetba … zeshoeken/

5

Ow zie dat toevallig zelfde link is gepost tijdens het zoeken hihihi.

6 Laatst bewerkt door fruitcake (23-02-2013 21:30)

pennyroyaltea schreef:

ah bedankt o jeej nu moet ik kiezen  :D 8,50 is te doen maar dat patroon ziet er ook makkelijk uit

(echt verkeerd gezocht op de zoekfunctie blijkbaar)

iemand ervaring met de papieren patroon?

@fruitcake hoe vind jij de uitstekers?

Ze zijn erg makkelijk in gebruik, je steekt het zo uit natuurlijk, maar bij een kleine Blanda kom je dus niet goed uit en moet je wat bijsnijden. (Ik bekleed wel eerst de Blanda helemaal met heel dun uitgerold wit). Met een randje gras er omheen kun je ook eventuele oneffenheden wel verdoezelen. In de vlakjes kun je dan nog een stikselnaadje aanbrengen inderdaad.

Met het papieren patroon moet je alles snijden natuurlijk, maar dat past dan wel goed waarschijnlijk. Ik vond het te veel gedoe  :P