1

Onderwerp: twaalfje...

Nou niet helemaal, het is een elfje geworden...
Ik heb eens een beeldje van dit elfje gegeven aan mijn stiefdochter en aangezien ze daar helemaal weg van was, wilde ze deze ook op haar taart voor aaankomende Zondag, pfffff....wat een opdracht....
Ik ben net beginnend boetseerder en aangezien ik het niet tref met de fondant en gumpaste tot nu toe, valt dit niet mee....
Maargoed ik heb mijn stinkende best gedaan, totaal niet tevreden, want ze lijkt helemaal niet, maar stiefje was er toch super blij mee en dat telt...
Hier eerst het voorbeeld,pfff...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJRX3TRJ-D.jpg

En dit is het geworden, schaam, schaam... :o

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NXZJWE4I-D.jpg

Nu moet ik alleen nog een kleur voor de taart vinden, iemand idee?
Welke kleur zouden jullie voor gaan?

Groetjes, Anuschka.

2

Re: twaalfje...

Hmmm 60 keer bekeken en niemand een idee???

3

Ik zou natuurlijke tinten gebruiken, vooral omdat het een indianen elfje is. Niet te fel, anders gaat de aandacht van de elf af.

4

Ik zou haar in een veld met madeliefjes zetten en inderdaad
natuurlijke kleuren gebruiken.

Succes en ik vind je 11 wel mooi!

5

Leuk je bijna twaalfje, vooral je oogjes zijn erg sprekend  :thumb:  :thumb: 

Ik zou paars/grijze of dat felle groene heel gaaf vinden als taart, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ben benieuwd voor welke kleur je kiest!

6

je hoeft je helemaal niet te schamen ze is zo slecht niet hoor
zeker voor zo'n moeilijk eerste boetseersel  :thumb:

heb je rose dust?? een heel klein beetje op de wangen en voorhoofd dan zul je zien hoe goed ze is :Y

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

oeff fijn dat er toch ideeën komen... thanks...
en wat die dust betreft, ik heb wel een soort paars, maar dat zal denk ik tè donker worden, dus probeer ik maar niet dan..
En de oogjes heb ik er opgeplakt, ik had geen tijd meer om ze zelf te boetseren, dat wil ik nog wel gaan uitwerken..
Ik zat qua kleur aan lila te denken, maar valt denk ik te licht uit...
Ik zal even brainstormen over de suggesties van jullie en wellicht proberen de kleur erachter te houden om te kijken wat past...
nogmaals dank...ik moet er morgen overdag echt mee aan de slag, dus de tijd was krap..

8

Ik vind het knap geboetseerd hoor, zou de vleugels misschien opnieuw doen, die zijn wat iel en de volgende keer inderdaad wat kleur op de wangen.

Als kleur voor de taart dacht ik ook aan groen of dat ijsblauw, zoals de achtergrond op de eerste foto. De zijkant versieren met indianen tekens/symbolen.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

9 Laatst bewerkt door Sonj@ (21-02-2013 09:31)

Het is echt een schatje hoor!

Een verschil met het voorbeeld dat me meteen opvalt is de 'blik'.
Op het plaatje kijkt ze een beetje steels. Misschien bij jouw elfje het hoofdje iets meer voorover plaatsen en haar onder haar wenkbrauwen door laten kijken?
Blijft lastig hè, van zo'n plaatje!

En tuurlijk was ze er blij mee!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

*edit* oh bijna vergeten: als je graag feedback wilt mag je dat al aangeven in de topictitel met [feedback]  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

10

Niet zo streng zijn voor jezelf hoor.  Het is misschien anders geworden dan je dacht maar daarom nog wel leuk!

11

Sonj@ schreef:

Het is echt een schatje hoor!

Een verschil met het voorbeeld dat me meteen opvalt is de 'blik'.
Op het plaatje kijkt ze een beetje steels. Misschien bij jouw elfje het hoofdje iets meer voorover plaatsen en haar onder haar wenkbrauwen door laten kijken?
Blijft lastig hè, van zo'n plaatje!

En tuurlijk was ze er blij mee!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

*edit* oh bijna vergeten: als je graag feedback wilt mag je dat al aangeven in de topictitel met [feedback]  :)

Ik had inderdaad het hoofdje mooi voorover en een beetje ondersteund, maar is uiteindelijk het hele lijfje weer iets achterover gaan hangen... :(
De vleugeltjes waren idd ook wat iel geworden,ik heb voor het eerst met gelatine gewerkt en ze moesten twee dagen drogen,maar omdat het te dik gedaan was, gingen ze al de volgende dag los zitten en waren gekruld en helaas geen tijd meer om ze over te doen...ook weer een verbeterpunt voor een volgende keer...  :rolleyes:
Blijft idd lastig...veel meer oefenen...èn goed werkbare fondant zoeken...
Maar in ieder geval hartelijk dank allemaal voor de feedback...dat is altijd fijn...daar leer ik weer van!  :Y

12

Ik vind dat je het knap gedaan hebt hoor!
en de kleur voor de taart, ijsblauw klinkt geweldig! Daar zou ik voor gaan.
Heel veel plezier met het maken en verzinnen van de rest van je taart!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

13

Ja ik geloof dat ijsblauw wel aan me groeit idd...nu nog kijken of ik die ook zo krijg, ze wil namelijk marsepein....
Het resultaat volgt nog...
en bedankt voor jullie meedenken, gelukkig...

14

Ik zie eigenlijk heel veel details die goed gelukt zijn. Vind dat hondje ook erg lief geworden. Toch heeft ze een andere blik. Denk dat dat vooral komt doordat haar ogen op een andere positie in de schedel liggen dan het plaatje. Als je een streep trekt door het midden van het hoofd van links naar rechts dan liggen de ogen op het plaatje onder de streep, terwijl het boetseerelfje ze boven de streep heeft liggen. Daardoor krijgt ze ineens een andere uitstraling.

Ijsblauw klinkt inderdaad als een leuke optie.

15

Ik vind haar wel goed gelukt. Zou alleen de vleugels eraf halen en opnieuw maken. Dat viel mij meteen op dat die niet precies kloppen..  voor de rest goed gelukt hoor!!

16

anoesz74 schreef:

Ja ik geloof dat ijsblauw wel aan me groeit idd...nu nog kijken of ik die ook zo krijg, ze wil namelijk marsepein....
Het resultaat volgt nog...
en bedankt voor jullie meedenken, gelukkig...

Ijsblauw krijg je door naast blauwe, witte kleurstof toe te voegen. De vleugels misschien opnieuw van fondant?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

Ik zou voor een andere kleur gaan als de meeste hier,zelf zou ik voor een mooie diep oranje kleur gaan.

18 Laatst bewerkt door anoesz74 (21-02-2013 20:29)

Marrie`s Taarten schreef:

Ik zou voor een andere kleur gaan als de meeste hier,zelf zou ik voor een mooie diep oranje kleur gaan.

Ja oranje had ook mooi geweest idd....naja ik heb nu een kleur erop zitten, alleen nog afwerken...
En ja de hierboven aangegeven tips had ik graag opnieuw gedaan, maar heb simpelweg de tijd niet gehad, ben de hele week al bezig en ik heb nog een taart voor mijn jongste dochter, waar ik mee bezig was....dus tja andere keer (mijn meiden hebben deze week ook nog eens vakantie, dus die willen ook telkens mijn aandacht...pfff) ..ik heb er al veel van geleerd, dat scheelt..
Allemaal ook bedankt voor de positieve bijdrages.... :Y