1

Onderwerp: Fondant versieringen scheurt

Ik heb even een vraagje :o  ik heb al een aantal keren taarten bekleed met fondant en hier puzzelplaatjes op gemaakt. Maar mijn probleem is dat mijn gepuzzelde figuurtjes bij ze op de taart leggen gaan scheuren. Voor ik de puzzel af heb ben ik wel een tijdje verder. Maar hoe kan dit? Ik dek de figuurtjes of met plastic folie.  Is het een idee om tylose erin te doen of is dit alleen voor boetseren? Alle tips zijn welkom, ben nog maar een beginner :o  :)

2

Re: Fondant versieringen scheurt

Ik puzzel niet tegen elkaar maar overlap een beetje. Dan krijg je meer een geheel. Soms leg ik mijn plaatje even in de vriezer zodat deze harder is en makkelijk op de taart te leggen is

3

Re: Fondant versieringen scheurt

Ik puzzel eigenlijk nooit met fondant, maar met marsepein, zelfs op een fondant taart.. Je bent lang met zo'n plaatje bezig, en fondant droogt erg snel, met marsepein heb je daar geen last van, en kun je ook vaak nog dingetjes bijwerken met tooltjes en je vingers.

Doe zeker geen tylose in je fondant voor een puzzelplaatje, dan droogt het nog sneller uit en scheurt het nog sneller.. Dan liever met wat crisco aan je handen werken, en heel snel werken  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!