1

Onderwerp: Hoe drie laags bruidstaart vervoeren?

Vrijdag trouwt het nichtje van mijn man en ik mag de taart maken. Het wordt een 3 laags 15,20,25 met een bloemen waterval. Nu wil ik hem graag in elkaar gezet vervoeren, maar hoe doe ik dat?
Er zijn niet zo grote dozen. Ik weet wel dat je hem op de grond moet zetten, met een anti slip mat, maar wat doe ik er omheen?

Alvast bedankt

2

Re: Hoe drie laags bruidstaart vervoeren?

ik doe zo ie zo altijd een lange douwel door alle lagen van de taart heen, daarmee voorkom je dat deze gaat schuiven.
Dan de taart in een doos zetten en dan inpakfolie er om heen. Op een antislip mat en rijden als een "oude dame"

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Ik heb zo een stapel wel eens ingepakt in het cylofaan. Gewoon helemaal inpakken en openknippen als je de taart uitstalt.

4 Laatst bewerkt door CindyM (19-02-2013 09:32)

Gewoon stapelen met flink wat dowels en lekker veel icing om de lagen aan elkaar te plakken.

Ik gebruik nooit lange dowels en heb vorig jaar een bruidstaart van 6 hoog ruim 1,5 uur in de auto gehad om hem te bezorgen. Geen problemen mee gehad en zou het zo weer doen. *klopt even af*

Alleen wel extra aandacht in de bochten en op rotondes en voor de rest gewoon normaal rijden hoor  ;)

Nu ben ik ook niet zo angstig aangelegd gelukkig  ;)

Oh en ik vervoer mijn taarten in een speciale koeltas die ik bij de Sligro gekocht heb. Ik kan je wel een foto mailen, maar die staat niet online dus die kan ik volgens mij niet plaatsen hier.

5

Een lange dowel is niet zoveel extra moeite en geeft je zoveel meer zekerheid....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen dowel die er helemaal door kan en heb ook geen mogelijkheid om er nog 1 te halen, maar ik zal gaan plakken met icing.

Rotondes rijden wordt wel een beetje een probleem, aangezien ik al 3 rotondes moet nemen voordat ik het dorp uit ben.......
Misschien toch maar een andere route kiezen.....

7

Je hebt een rotonde nmen en een rotonde nemen.
Gewoon met beleid rijden en dan komt het vast goed.

8

Ik heb vorig jaar een vierdaags stapel vervoerd (20 min rijden). Deze stond op een (ingepakte) mdf plaat in een lage doos met deksel opengeklapt op een antislip matje achter in de kofferbak. Heb wel de achterbank omgeklapt zodat ik hem een beetje in de gaten kon houden, maar stond als een huis en ik heb er geen lange dowel door gedaan. Wel zoals CindyM ook zegt, tussen elke laag een dot botercreme of icing gedaan. De sprietjes heb ik er wel ter plekke pas ingestoken, dat ging teveel zwaaien.

Wij zetten ze altijd achterin, anti slip mat eronder, de taarten met redelijk wat (houten) dowels en tussen de lagen wat botercrème. En inderdaad rijden als een oude dame, niet letten op de mensen achter je die proberen door je heen te rijden op rotondes omdat jij zo langzaam gaat ;-). Komt het vast goed. Succes!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

10

een dowel past al snel door 3 lagen hoor  :Y

Gewoon in z'n blootje achterin de auto (die achterbak moet dus wel schoon zijn ;) ). Ik heb eens een topic geplaatst hier, zal effe zoeken...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

tadaa  :)  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=202707

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Vergeet niet gaten in je boards te maken!

13

Ik vervoer in ieder geval 4 hoog gestapeld. Gewoon goed gedoweld, dot icing tussen de lagen en zonder lange dowel.
Gaat altijd prima. Wel rustig rijden natuurlijk.
2 complete dozen gebruiken. 1 deel waar de taart in staat, 2 delen aan de zijkant en dan 1 deel bovenop. Er blijven dan 2 kleine open zijkanten over en die plak je dicht met folie.
In de doos ook een stukje antislip.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

14

Ik stapel zoals gewoon (dowels in de taarten, dubbel taartkarton en daar een dot bc tussen), zet de taart in een grote vierkante koeltas, zet hem in de auto met van die antischuifklittebanddingen en rij alsof ik het wereldrecord langzaamrijden wil halen. Mijn vorige auto had ook vrij weinig vering, maar ook 4-hoog heeft het overleefd.

Livin' on the edge. :+

Het kan dus goed gaan zonder alle trucjes uit de kast te halen. Maar een dowel door alle taarten kan geen kwaad als dat je een veiliger gevoel geeft.

Anyway, dit heeft vrij weinig met bakken voor anderen te maken, dus ik ga je naar taartdeco algemeen verplaatsen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Pooh schreef:

Anyway, dit heeft vrij weinig met bakken voor anderen te maken, het is een vervoersvraag, dus ik ga je naar taartdeco algemeen verplaatsen.

Oke, ik dacht het is een bruidstaart voor iemand anders, dus bakken voor anderen.

Iedereen erg bedankt voor de reacties, gaat goed komen. Straks maar eens beginnen aan de bloemetjes.

16

superhandig dit topic, maar ff een vraagje
Hoeveel dowels doen jullie in een taart en worden die er dan tijdens het aansnijden van de stukjes weer uitgehaald?

Bedankt alvast!

17

Bakelover schreef:

superhandig dit topic, maar ff een vraagje
Hoeveel dowels doen jullie in een taart en worden die er dan tijdens het aansnijden van de stukjes weer uitgehaald?

Bedankt alvast!

Dowels haal je er tijdens het aansnijden uit.
Hoeveel hangt af van de grootte van de taart, en schema vind je hier: http://www.tartacadabra.com/nl_main.html

18

Bedankt voor je antwoord!

19 Laatst bewerkt door daan77 (24-02-2013 09:18)

Nou dames het is helemaal gelukt. De taart is mooi geworden (vind ik zelf) Hij is heel overgekomen en het bruidspaar was er erg blij mee.
Bedankt voor al jullie tips.
Ik  zet de taart zo even in de juiste rubriek.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=219065

20

Fijn dat het gelukt is  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties