Onderwerp: botercreme blijfft zacht in de vriezer
Ik heb botercreme gemaakt van funcakes. Wat ik over had heb ik in de vriezer gedaan. De bb wordt niet hard in de vriezer. Klopt dit of ligt t aan mijn vriezer? Zou ik het nogvwel kunnen gebruiken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme blijfft zacht in de vriezer
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb botercreme gemaakt van funcakes. Wat ik over had heb ik in de vriezer gedaan. De bb wordt niet hard in de vriezer. Klopt dit of ligt t aan mijn vriezer? Zou ik het nogvwel kunnen gebruiken?
Bij mij wordt het keihard hoor, dus ik zou zeggen dat het niet goed is...
Is de rest in je vriezer wel hard?
Over wel of niet gebruiken, dat zou ik niet doen, maar hangt ook af van hoe lang het in de vriezer ligt...is het wel gewoon koud?
Heb je de botercreme wel goed gemixt?
Wellicht de nieuwe verpakking met het óude recept gebruikt. Dat betekent teveel vocht/water en dan zal het ook te dun zijn en blijven.....
Het gebeurt meer mensen, zo gewend zijn om een bepaalde volgorde aan te houden dat ze vergeten te kijken/lezen op de verpakking......... heel menselijk dus
Ja, de rest wordt wel hard. Ik had nl ook gewone bb over(poedersuiker/boter) en die was wel hard. Ga het toch maar niet gebruiken.
Ik had er wel patides aardbei aan toegevoegd, misschien dat dat de oorzaak kan zijn?
Is mij nog nooit gebeurd, ook niet na toevoeging van Patidess........
Ook al had je 3 liter water toegevoegd op het recept (oud recept) dan nog moet het gewoon bevriezen in de vriezer..
En wie heeft toch verzonnen dat er in het oude recept van Funcakes meer water ging
Het enige wat is veranderd, is dat je er geen suikerbakkerspoeder meer aan toe hoeft te voegen. Dus als je nog het oude recept zou aanhouden, zou je dubbelop suikerbakkerspoeder toevoegen en dat heeft toch niets met water / nattigheid te maken..
Toch verwonderlijk waar die fabels vandaan komen..
Tjemig, ik heb blijkbaar iets verkeerd gelezen, sorry
wanneer heb je t ingevroren? (ms een rare vraag maar als je vriezer niet zo enthousiast is kan t wel ff duren voor t bevroren is)
volle vriezers geven ook nog wel eens een probleem..
Ene staat de vriezer binnen in huis, of bijvoorbeeld buiten in een schuur waar de temp ook onder nul komt. Dan wil het namelijk ook zo zijn dat je vriezer het niet goed meer doet.
Vriezer staat binnen en de andere producten zijn wel bevroren. Ik ga het morgen weer maken en mocht ik overhouden dan stop ik het toch maar in een andere vriezer. Bedankt voor jullue reacties.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme blijfft zacht in de vriezer