1

Onderwerp: Wat heb ik nodig?

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk helemaal nieuw met het maken van taarten.. :Y
Nu heb ik een aantal vragen..

Wat zijn de basis artikelen die je echt nodig bent voor het maken van taarten..
Ik sta op het punt om dingen aan te schaffen, maar dan is het handig te weten wat je echt nodig hebt..

Bedankt alvast :)

2

Re: Wat heb ik nodig?

een rolstok
een draaiplateau is heel erg handig[ikea]
wat uitstekers altijd heel er leuk
een smooter
heb nu al zoveel dat ik je niet meer kan vertellen waar ik mee begonnen ben

3

Naast wat Miss al genoemd heeft had ik bij mijn start-set ook nog een spatel om af te smeren, een taartzaag, een goede bakvorm, ingrediënten en een mooi setje om randjes voor langs de onderkant te maken omdat de onderrand het moeilijkst mooi te krijgen is als je net begint.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Dankjullie wel! :Y

5

De FAQ's zeggen daarover dit: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/64/W … de+taart?/

6 Laatst bewerkt door denise1968 (17-02-2013 23:05)

En een goede siliconen mat om fondant te rollen anders ga je gek worden van het plakken! Ga je taarten doen dan een grote roller kopen en voor cupcakes heb je kleine rollers van kunststof. Heb deze dit weekend aangeschaft en wat een verademing zeg.

Succes

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

7

:thumb:  :Y

8

okee nog een vraagje  :o

Ik ben aan het kijken om dingen te bestellen nu..

Nu ben ik aan het kijken naar kleurstoffen.. wat zijn handige en de meest voorkomende kleuren om te gebruiken?

En gebruiken jullie voor de afwerking van figuren (ogen bijvoorbeeld) de rainbow dust kleurpoeders met alcohol?

9

ik zou beginnen met de primare kleuren rood ,blauw ,groen,  geel
en vanuit deze kleuren kun je weer nieuwe kleuren mengen
die wel iets minder mooi zijn als de kleuren die je zou kopen maar om te beginnen een goede start

10

Welke kleuren je moet kiezen hangt ook af van wat voor taarten je gaat maken, verwacht je veel jongenstaarten? Dan zou ik eerder voor groen en blauw kiezen, voor meidentaarten kies je eerder voor roze en rood, en maak je vooral taarten voor jezelf? Kies dan iets wat je gewoon zelf heel mooi vind....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

11

oke bedankt!
Zaterdag ga ik na de huishoudbeurs.. nog kijken na leuke dingen en inspiratie op doen! :Y en dan zondag mn eerste taart maken :D