1 Laatst bewerkt door tr (16-02-2013 19:26)

Onderwerp: wit, strak, simpel met roze accent....

dat was de wens van het bruidspaar.
Zie hier het resultaat.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/539711_204059109736623_1168436597_n.jpg

Dit was mijn eerste bruidstaart en 3 lagen had ik ook nog nooit gedaan. Ik was zelf best tevreden en het bruidspaar + gasten vonden 'm erg mooi en lekker. Natuurlijk zijn er altijd dingen die mooier kunnen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en tips zijn altijd welkom.

Groetjes.

2

Re: wit, strak, simpel met roze accent....

Ik vind hem erg mooi, had er alleen zelf nog een simple topper bij gedaan.

3

ik proef een beetje uit je berichtje dat je nog niet zo heel lang taarten maakt?.... klopt dat?

Het is/ ik vind het inderdaad een leuk/mooi taartje,
maar een bruidstaart hoort naar mijn mening toch wel retestrak te zijn!

Helaas is bij deze het eerst wat ik zie de luchtbellen bovenop,
vind dat eigenlijk toch wel bezwaarlijk,
en vind niet dat je bij zo'n taart kunt zeggen: 'ach, er zijn altijd dingen die mooier kunnen'

Je bloemen en roze rand daar en tegen zien er wel weer netjes uit!
Vind de bloemen erg leuk met die 3 kleine pareltjes.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

Ik ben het eens met Siena,

Maar ik neem aan Siena, dat de aanvragers van deze taart ook wisten dat dit de eerste keer was voor TR!

.. Want taart kan altijd!!

5

Ik vind je bloemetjes en roze rand erg goed gelukt. Ook het idee, zo wit met roze erg leuk, maar de witte bekleden had super strak moeten zijn.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

Kunnen jullie dan misschien nog tips geven aan ts naast jullie (uiteraard opbouwende) kritiek?

Ik vind t een leuke, lieve taart. Idd niet zo strak als wenselijk voor een bruidstaart. Kun je iets meer vertellen over hoe je hebt gevuld en afgesmeerd?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

7

Lejow schreef:

Ik ben het eens met Siena,

Maar ik neem aan Siena, dat de aanvragers van deze taart ook wisten dat dit de eerste keer was voor TR!

Dat zou goed kunnen...

(maar dan nog vind ik dat je eerst de basis heel goed onder de knie moet hebben,
alvorens aan een bruidstaart te beginnen.
Dan gaat dat, zelfs met je eerste bruidstaart, in ieder geval goed.
Of doe je het net zo lang over dat het wel goed is)

Maar goed, dit is enkel mijn mening,
en daar werd niet specifiek om gevraagd, dus laat ik het hierbij.

Afgezien van de witte basis vind ik het echt wel een heel leuk bruidstaartje,
mooi eenvoudig van ontwerp,
en je hebt de wensen van het paar vervuld qua kleur, eenvoud en roze accent,
dat heb je mooi gedaan.

8

Jolly-Joycie schreef:

Kunnen jullie dan misschien nog tips geven aan ts naast jullie (uiteraard opbouwende) kritiek?

Ik vind t een leuke, lieve taart. Idd niet zo strak als wenselijk voor een bruidstaart. Kun je iets meer vertellen over hoe je hebt gevuld en afgesmeerd?

Ben idd ook wel benieuwd naar de vullingen!

en qua tip,

eigenlijk zie boven, check goed of je netjes bekleed hebt,
zo niet, gewoon opnieuw.

(je kunt bij luchtbellen proberen deze weg te werken door er met een naaldje er aan gaatje in te prikken,
en zo de lucht er uit te smooteren (wrijven)
maar het is soms lastig om dan het gaatje weer goed dicht/ onzichtbaar te krijgen,
wat toch noodzakelijk is als er geen decoraties op komen
(waarmee je dan dus zou kunnen verbloemen)

9

uuuhm, eigenlijk vind ik de taart echt erg mooi!

Natuurlijk zie ik ook wel wat luchtbelletjes bovenop, maar daarnaast is de taart volgens mij best strak bekleed. Je ziet in elk geval duidelijk dat er met de grootste zorg aan gewerkt is!! Dat vind ik persoonlijk altijd het belangrijkst.

Het is erg lastig om met wit zonder versiering foutloos te bekleden en soms maakt de foto de kleine bobbels nog beter zichtbaar. Toen ik mijn eerste bruidstaart maakte, voor mijn beste vriendin en haar man, was die echt niet retestrak. De betreffende vriendin en haar man vonden juist die kleine imperfectie van toegevoegde waarde. De liefde en zorg die in de taart zat, in plaats van het perfecte "lopendeband" werk.

Ik zeg top gedaan!

10

Wat een lieve taart!
Over het hele strakke kan ik alleen maar zeggen: hij ziet er prima uit.
Ik ga er vanuit dat het bruidspaar prima wist wat ze konden verwachten.

Laatst was ik op een bruiloft met een minder strakke taart, en deze werd door het bruidspaar en gasten zeer gewaardeerd. 1: omdat ze met een minder kritisch oog kijken dan wij die taarten maken,
2: omdat ie door de beste vriendin van de bruid was gemaakt. Het gebaar en gedachte weegt ook erg mee!

Tipje voor een volgende x ( en wellicht doe je sommige dingen al):
Biscuits strak afsmeren en in de koelkast laten opstijven.
Bekleden en dan lekker los gaan met je smoothers  ;)
De randjes kan je daar ook mooi steak mee maken.
Luchtbelletjes kan je voor het bekleden doorprikken met een naald.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

11

vind het een beetje jammer dat er op het forum mensen zitten die denken  dat ze uitgebreid hun eigen menig moeten geven.
Volgens mij stond er toch duidelijk bij dat het bruidspaar het een mooie taart vonden, nou daar gaat het toch om. Je kan tips geven waar je de volgende keer op zou kunnen letten en beter zou kunnen doen maar niet afkraken dat is zo laag.
Vind het een mooie taart en knap voor de eerste keer :thumb: mijn taarten zijn nog steed niet retestrak maar maak ze met plezier en leer iedere keer weer bij.

12

tr: ik vind dat je een hele mooie bruidstaart hebt gemaakt  :thumb: Kleuren en decoratie zijn heel erg mooi en je hebt hem netjes gestapeld, wat ook al een kunst op zich is.  :Y

13

Ik vind het een hele mooie lieve taart en inderdaad er zijn altijd dingen die niet helemaal perfect zijn. Die zie je vaak op de foto beter dan in het echt.

En als ik deze vergelijk met de bruidstaart die we laatst op een bruiloft zagen ( gemaakt door een professioneel bakker , daar zaten de kartonnetjes nog in de lussen ) is hij super.

14

vonnie schreef:

vind het een beetje jammer dat er op het forum mensen zitten die denken  dat ze uitgebreid hun eigen menig moeten geven.
Volgens mij stond er toch duidelijk bij dat het bruidspaar het een mooie taart vonden, nou daar gaat het toch om. Je kan tips geven waar je de volgende keer op zou kunnen letten en beter zou kunnen doen maar niet afkraken dat is zo laag.
Vind het een mooie taart en knap voor de eerste keer :thumb: mijn taarten zijn nog steed niet retestrak maar maak ze met plezier en leer iedere keer weer bij.

Volgens mij staat er ik hoor graag wat jullie er van vinden dus word er wel naar een mening gevraagt? Ik hoor alleen maar opbouwende kritiek/ tips en daar is volgens mij niks mis mee

15

Ik vind het een erg mooie taart, less is more...
En zoals kez al zei, worden kleine oneffenheden op foto vaak uitvergroot.

Misschien een kleine tip voor de rand, als je de bloemen op het naadje zet, is deze ook gelijk weggewerkt.

16

Wat een hele mooie lieve taart. Ik houd zelf erg van die stijl. En tips qua strak bekleden staan er al, het viel me niet eens gelijk op.

Een taart met liefde gemaakt voor mensen die je kent bijv. mag best minder perfect zijn vind ik.
En als mensen bij je willen bestellen, kennen ze je stijl en hoeveelheid ervaring.
Ik zou ook erg blij zijn met deze taart.

17

Esmaatje schreef:

Wat een hele mooie lieve taart. Ik houd zelf erg van die stijl. En tips qua strak bekleden staan er al, het viel me niet eens gelijk op.

Een taart met liefde gemaakt voor mensen die je kent bijv. mag best minder perfect zijn vind ik.
En als mensen bij je willen bestellen, kennen ze je stijl en hoeveelheid ervaring.
Ik zou ook erg blij zijn met deze taart.

Ik sluit me er geheel bij aan  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

18

Ik vind het een heel mooie taart, alleen mis ik iets erboven op, roos of zoiets verder :thumb:

19 Laatst bewerkt door Siena (17-02-2013 15:51)

vonnie schreef:

1vind het een beetje jammer dat er op het forum mensen zitten die denken  dat ze uitgebreid hun eigen menig moeten geven.
Volgens mij stond er toch duidelijk bij dat het bruidspaar het een mooie taart vonden, nou daar gaat het toch om. 2 Je kan tips geven waar je de volgende keer op zou kunnen letten en beter zou kunnen doen maar niet afkraken dat is zo laag.

Wat jammer dat je het zo leest Vonnie!

(ik neem tenminste aan dat je op mij doelt, zo niet,
mag je onderstaande als niet geschreven beschouwen)

Puntje 1:
TS vraagt zelf wat we er van vinden!
Dan mag ik mijn mening toch geven... ze vraagt er zelf om...

Puntje 2:
Ik kraak hier niemand af... :nooo
Ik heb enkel 1 puntje aan de aandacht gesteld. (die ik toch wel erg belangrijk vind)
Daarnaast heb ik ook zeker heel wat positieve punten genoemd,
en TS tips gegeven,
jammer dat je daar overheen leest...

In het algemeen;

we zijn hier toch ook om van elkaar te leren?
Als we allemaal alleen maar 'oh wat mooi' & 'oh wat lief' etc gaan roepen,
hoe leren we dan nog iets bij?.....

20

Nu van mijzelf eerst maar eens een berichtje.

Tjonge zeg ik heb heel wat terweeg gebracht op het forum.

Om eerlijk te zijn was ik wel even stil van sommige reacties zowel de positieve als de negatieve reacties.

Ik heb inderdaad gevraagd naar jullie mening en of dit positief of negatief is dat maakt niet uit, inderdaad je leert er alleen maar van vandaar dat ik er ook naar vraag.
Ik ben zelf ook altijd van eerlijk zijn en recht voor de raap maar ik vind de manier waarop en hoe hierbij altijd heel belangrijk. en om eerlijk te zijn schrok ik een beetje van de reactie van siena. Ik kreeg het gevoel dat ik deze taart gewoon echt niet had kunnen leveren zo.

Ik ben inderdaad nog niet zo heel lang aan het taarten. En dat wist het bruidspaar ook.

De taart was voor mijn nicht maar het maakt niet uit of het voor een bekende of familielid is ik vind dat je altijd je best ervoor moet doen en het best haalbare eruit moet halen dus dat heb ik zeker ook gedaan en om eerlijk te zijn er zelfs slapeloze nachten van te voren van gehad. Deze taart is zeker met veel liefde gemaakt.
Ik moet toegeven dat ik ontzettend trots ben op deze op veel gebieden eerste keer taart: eerste bruidstaart, eerste keer 3 lagen stapelen, zelfs de eerste keer met wit bekleed en de eerste keer met zo weinig decoratie, eerste keer op locatie stapelen eerste keer op locatie leveren.....

Ik wil jullie bedanken voor jullie reactie's en tips ik (en ik hoop mede baksters) kan daarmee weer verder.

Ps de luchtbellen op de taart waren in het echt niet zo ontzettend aanwezig ik zag het zelf pas op de foto. misschien door lichtval oid dat het zo opvalt?

Groetjes

21

Tr wat een positieve en professionele reactie.
Nogmaals, je mag echt trots zijn op je taart.

22

Ik vind het ook een super mooie taart!
Ik moet nog veel taarten wil ik dit na maken, dus ik vind dat je er super trots op mag zijn!
En ik denk dat de reactie van Siena er wat harder stond dan dat ze hem had bedoelt.
Want als je met veel moeite en liefde een taart maakt, en dat je dan op een harde manier op de negatieve aspecten wordt gewezen, doet dat wel pijn. Dus wil ik vriendelijk vragen aan Siena om eerst de positieve punten te benoemen en in plaats van hard de negatieve punten te benadrukken, beter tips te geven. Zoals "ik zou de luchtbelletjes er uit proberen te prikken en opnieuw smoothen". Dit komt minder hard aan, maar dan geef je toch je punt van kritiek. Zelf vind ik deze vorm van commentaar fijner om te horen en het komt meer in de richting van professionele feedback.
En probeer ook te denken hoe jij het zou vinden als iemand het zelfde commentaar zou geven op een taart waar jij bloed zweet en tranen in hebt gestoken.
Al met al,
Mooie taart, leuke bloemetjes! :)
Simpel en past bij wat ze hadden gevraagd!
En welke vullingen heb je er in gestopt??

It's a piece of.. Cake <3

23

Oooohh heb je het op locatie gestapeld?
Was je niet doodzenuwachtig?
Ik sta thuis altijd al vol spanning te stapelen..het liefst niemand in de buurt hihi
Ik zou zo bang zijn dat ik het zou verpesten als er mensen bij staan te kijken..laat staan er nog een randje etc op te freubelen hahaha
Petje af hoor!

www.facebook.com/EllCake

24

Ik vind het een hele lieve taart!
Hoop dat ik een tip mag geven, iets wat ook alleen ons baksters op zal vallen, je had de sluiting van de rand om je taart onder de bloemetjes kunnen stoppen?
Maar dit is echt wel een taart waar je trots op mag zijn hoor!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

25

ik vind hem prachtig hoor! lijkt me ook wel spannend hoor, een eerste bruidstaart maken. ik vind dat je het  :thumb:  hebt gedaan.