1 Laatst bewerkt door renata2 (17-02-2013 10:36)

Onderwerp: Vintage taartje

Vandaag een taartje gemaakt om mijn nieuwe lace molds uit te proberen. En ik heb voor het eerst met fondant gewerkt. Het bekleden viel niet tegen. Nu alleen de smaak nog (morgen proeven  :P ).
Ik had alleen wel een paar scheurtjes in mijn fondant, moet ik er volgende keer toch crisco doorheen doen? Ik had echt niet dun uitgerold.
Het is een 12 cm taartje, gevuld met twee lagen appeltaartbavarois en een laag appeltaartjam.
Bedankt voor het kijken en ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

http://3.bp.blogspot.com/-LXG7RD3Oevo/USCkMpN_RYI/AAAAAAAACYg/R0-dw1VGXKQ/s1600/taart.jpg

2

Re: Vintage taartje

Leuk taartje!

Een 12 cm taartje is latig bekleden! Mocht je fondant te droog aanvoelen, dan kan het helpen om flink door te kneden met vochtige handen. Criso zou ik niet door hoor .

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik vind het een bijzonder mooi taartje. :thumb:  :thumb:
Wat ik je als tip mee zou willen geven: ik zou de naad, van het kant onderaan je taartje, aan de achterkant van het taartje houden of...anders fotograferen als je geen specifieke voor- of achterkant hebt. :)

4

Sonj@ schreef:

Leuk taartje!

Een 12 cm taartje is latig bekleden! Mocht je fondant te droog aanvoelen, dan kan het helpen om flink door te kneden met vochtige handen. Criso zou ik niet door hoor .

bedankt! hij voelde eigenlijk helemaal niet droog aan, maar toch kreeg ik al een scheur tijdens het uitrollen. had dus maar dik uitgerold (5mm, voor het lekkere veul te dik) en toch ook scheuren tijdens het bekleden... :(

5

ik gebruikt callebaut fondant ,geen schuurtjes meer
mooi taartjes

Ik heb van de week de basis workshop gedaan daar werd verteld dat het belangrijk is dat je heel goed kneed voor je gaat uitrollen.
Misschien een tip.

7

vanwelie schreef:

ik gebruikt callebaut fondant ,geen schuurtjes meer
mooi taartjes

bedankt, ga ik dat eens proberen.

Mooi taartje  :thumb: . Zijn die kanten bloemen echt één laag zo uit de mold? :think:  Ik ben benieuwd of ik met mijn (pasgekregen) lace mold ook zo'n mooi taartje weet te produceren.

9

kerstboompje schreef:

Mooi taartje  :thumb: . Zijn die kanten bloemen echt één laag zo uit de mold? :think:  Ik ben benieuwd of ik met mijn (pasgekregen) lace mold ook zo'n mooi taartje weet te produceren.

bedankt voor het compliment. de kanten bloemen komen inderdaad zo uit de mold. ik weet niet welke mold je hebt? ik heb die van silli voor de bloemen en ik vond ze erg lastig werken omdat de molds zo ondiep zijn. de marsepein wilde er maar niet in blijven zitten.
ik heb het gister nog met fondant geprobeerd en dat ging veel makkelijker! die mold van karen davies werkt trouwens wel makkelijker.
succes, ik ben benieuwd naar je taartje!