1

Onderwerp: Beste boek om boetseren te leren?

Ik ben deze week begonnen met boetseren. Erg leuk om te doen maar niet bepaald gemakkelijk... Ik haal normaal gesproken veel informatie van internet, maar een filmpje/foto's bekijken op de computer terwijl ik bezig ben, vind ik toch niet zo handig. Vandaar dat ik op zoek ben naar een boek over boetseren. Er hoeven geen hele taarten in te staan, maar wel graag de (basis) beginselen van boetseren. Graag met veel foto's. Ik heb hier op het forum al gekeken bij de boeken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat vind jij nu een goed boek over boetseren en waarom? Ik ben heel benieuwd!

2

Re: Beste boek om boetseren te leren?

Ik heb met kerst "een jaar vol taart" van Wendy gekregen, gaat niet alleen over boetseren, maar ik vind dat het heel duidelijk is uitgelegd, mijn eerste boetseersel heb ik naar aanleiding van dit boek gemaakt, en die was echt meteen super geslaagd.

Ik lees direct even mee voor de tips van andere baksters.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Ik heb het boekje 'Fondant decoraties' van Helen Penman.
Hier staan enkel boetseersels en technieken in en alles is wel heel goed uitgelegd. Precies met de hoeveelheid en welke kleuren je nodig hebt. Ook veel technieken om structuur aan te brengen op fondant, gras te maken,...
Zelf vind ik het een heel leuk boekje, er staan zowel makkelijke als gevorderde figuren in. Enkel de gezichtjes zijn nogal simpel en die wou ik zelf toch liever iets realistischer en gedetailleerder maken dus daar heb ik mijn inspiratie gehaald op het forum en google :)

4

Boekjes bij de bibliotheek over boetseren, gewoon kinderboekjes die haal ik ook wel eens.

Christine.

5

Dank je voor de tips. Het boekje Fondant decoraties lijkt me inderdaad wel wat. Bij ons in de bieb hebben ze helaas niet zoveel boeken over taarten/boetseren. Maar kinderboekjes over boetseren/klei is ook wel een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.

6

ik had vroeger op de banketbakkers opleiding een heel mooi boek van dhr proot.

ik weet niet of het nog leverbaar is maar ik had er toen heel veel aan.

ignace proot:  Marsepein

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie