1

Onderwerp: Helaas mislukte mega mindy taart

Voor mijn dochter haar 5e verjaardag zou ik een mega mindy taart maken.
Helaas ging deze dag echt alles mis :nooo

Ik heb een paar dagen van te voren het masker gemaakt. Die was aardig gelukt en daar was ik ook wel blij mee.

Het eerst wat "fout" ging was dat de taarten niet mooi hoog waren geworden. Maar goed, toch gevuld.
Toen ik het marsepein (wat ik vooraf had gekleurd) begon uit te rollen merkte ik al dat het wat kleine scheurtjes aan de zijkanten had.
Iedere keer als ik het over de taart heen wou leggen begon het helemaal te scheuren. Heb het 8x opnieuw moeten kneden en rollen. De laatste keer had ik het over de taart en het begon gelijk weer te scheuren.
Ik had geen tijd om opnieuw te gaan bekleden (had savonds een bruiloft en moest nog van alles doen) dus heb het zo gelaten.
Kon het marsepein dus niet mooi glad maken en ook de plooien kon ik niet glad maken. Als ik dat deed ging het bij de randen nog meer scheuren.

Toen ik het gelukte masker erop wou gaan zetten (staand) begon die breken. Heb m helaas niet mooi meer gekregen.
Zo ging dus gewoon alles mis  :(  :(  :(

Gelukkig was mijn dochter er wel heel erg blij mee.. en daar gaat het ook om!

http://img546.imageshack.us/img546/7712/masker.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/9214/megamindy.jpg

2

Re: Helaas mislukte mega mindy taart

Wat een toestand, maar eh... ik zie er bijna niks van hoor. Als het niet had verteld, had ik het niet gezien. Ik vind het een mooie meisjestaart.

Tieneke

3

Dankjewel.
Had het zelf veel mooier in gedachten dus baalde er flink van haha

4

toch nog een leuke taart geworden :thumb:
een tip
snijd als je uitgerold hebt, met een scherp mesje een randje marsepein weg, zodat er geen scheurtjes meer in zitten
want waar de scheurtjes zitten begint t inscheuren  ;)

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Dankje voor de tip.  :thumb:
Helaas begon het overal te scheuren, niet alleen aan de randen. :(

ik heb ook nog een tip/ opmerking voor een mooiere afwerking
de balletjes aan de onderkant van de taart wordt nog mooier als je probeerd bij het gebruik van een malletje het overtollige marsepein/fondant weg te halen zodat je mooeiere strakke balletjes hebt zonder een randje aan de achterkant.
maar verder zie je op de foto weinig van de scheuren. zonde van het masker

7

Joh wat een gedoe met die scheurende marsepein! Pluim voor jou dat je hebt doorgezet en een mooie taart hebt weten te maken voor je dochter!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

Lees dit nu pas, dankjewel lilo  :D

9

t is wel een mooie taart geworden hoor, en op foto's zie je de scheuren niet!masker was wel heel mooi trouwens! Balen dat ie brak!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

10

@angelique, heel jouw reactie over het hoofd gezien. dat doe ik inderdaad ook altijd dat wegsnijden. alleen heb ik m'n vriend dit keer de parels laten maken wegens tijd gebrek. En omdat ik er toch de balen van had, had ik zoiets van nou mooi wordt het toch al niet meer haha.

@mickey, dankjewel!
Ja was echt zonde van het masker. Had nooit verwacht dat het me zou lukken dus toen die brak was dat echt balen haha.