1

Onderwerp: chocoladesmaak geven aan fondant

ik ben niet zo'n fan van de smaak van fondant. nu lees ik dat veel mensen een smaakje geven aan fondant met smaakstoffen van lorann. mij lijkt chocoladehazelnoot wel lekker, maar die heeft een bruine kleur en dan schijnt je fondant bruin te worden. dus hoe doen jullie dit? en heeft het ook veel effect op de kleur als je deze smaakstof toevoegt aan gekleurde fondant?
ik weet trouwens dat er ook fondant is met chocoladesmaak, maar ik wil geen bruine fondant. en ik weet ook dat er witte is van regalice, maar ik las dat die snel scheurt. dus vandaar dat ik zelf wil proberen mijn fondant een smaakje te geven.

2

Re: chocoladesmaak geven aan fondant

Hoi,
Ik weet niet hoe dat kan, maar ik weet wel dat er inmiddels ook witte fondant met een smaakje verkocht word in de taartdecowinkels!
Vanillesmaak, aardbei en banaan geloof ik, succes!
GroetjesAnja

Taartdecoratie en workshops!

3

Ik gebruik lorrann geconcentreerde smaakstof om mijn marsepein of fondant een smaakje te geven, je hebt daar maar heel weinig van nodig, in donkere kleuren fondant gebruik ik ook wel de gekleurde smaakstoffen, in lichte of witte gebruik ik alleen de ongekleurde smaakstoffen (uit voorzorg) peer, cheesecake of mint bijvoorbeeld.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Siska1974 schreef:

Ik gebruik lorrann geconcentreerde smaakstof om mijn marsepein of fondant een smaakje te geven, je hebt daar maar heel weinig van nodig, in donkere kleuren fondant gebruik ik ook wel de gekleurde smaakstoffen, in lichte of witte gebruik ik alleen de ongekleurde smaakstoffen (uit voorzorg) peer, cheesecake of mint bijvoorbeeld.

bedankt voor je reactie. hoeveel gebruik jij daarvan?

5

Van de wat minder uitgesproken smaken (marshmallow en vruchten) zes druppels per 500 gram fondant, van de kokos die nogal heftig is doe ik vijf druppels op 500 gram.
Als je het flesje opendraait weet je wel of het heel sterk of iets minder is, anders eerst wat voorzichtig 4 druppels doen, goed doorkneden, een klein stukje proeven en dan eventueel wat meer als ikhet nog niet goed proef.... Erbij doen lukt wel, eruit halen is wat lastig ;)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

6

Siska1974 schreef:

Van de wat minder uitgesproken smaken (marshmallow en vruchten) zes druppels per 500 gram fondant, van de kokos die nogal heftig is doe ik vijf druppels op 500 gram.
Als je het flesje opendraait weet je wel of het heel sterk of iets minder is, anders eerst wat voorzichtig 4 druppels doen, goed doorkneden, een klein stukje proeven en dan eventueel wat meer als ikhet nog niet goed proef.... Erbij doen lukt wel, eruit halen is wat lastig ;)

bedankt voor je tips!