1

Onderwerp: Vullingen

Hoi,

Ik ben opzoek naar twee vullingen
- 1tje met appels
- 1tje met hazelnoot

Ik kan verder op de website niet echt wat vinden, iemand een idee?

2

Re: Vullingen

Ik kan je niet echt helpen want weet niet wat voor vulling je precies bedoeld maar ik Google alles als ik t hier niet kan vinden, moet zeggen dat ik alles vind dan :Y

i just LOVE it!

3

Ik weet ook niet echt wat voor vullingen, maar iig met die ingredienten, maar google had ik eerlijk niet aan gedacht, dacht altijd fat ik het daar niet op zou vinden.. vandaar dat k het hier vraag ;-)

4

Hazelnoot: je kan natuurlijk een vulling doen met nutella (hazelnootpaste) of in stukjes gehakte (eventueel geroosterde of gecarameliseerde) hazelnootnoten door een botercreme of chocolade mouse doen.
Voor appel, volgens mij staat er hier bij de recepten wel een recept voor appelbavarois of anders gebakken en gecarameliseerde appeltjes (stevige appel in partjes snijden en dan 40 gram boter smelten in een pan, daarin 50 gram poeder of basterdsuiker laten smelten, appeltjes erbij en dan 20 tot 30 minuten op laag vuur laten carameliseren, mierzoet maar heel lekker!)

Bij de recepten staat hier volgens mij ook wel het een en ander met appel of hazelnoot, wel een lijst om door te spitten.... Maar geweldige ideeën!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Thx voor de info

Heb al wat gevonden, nu wil ik 2 lagen doen dus de ene met appels en de andere met slagroom. Kan ik die bijv zaterdag al vulen en versieren of moet ik wachten op zondag de dag dat ik de taart aan snij???

Thx

6

Thx voor de info

Heb al wat gevonden, nu wil ik 2 lagen doen dus de ene met appels en de andere met slagroom. Kan ik die bijv zaterdag al vulen en versieren of moet ik wachten op zondag de dag dat ik de taart aan snij???

Thx

7

Je kan op zijn vroegst donderdag bakken, vrijdag vullen en afsmeren, zaterdag bekleden, dit is als je op de dagen wat minder tijd hebt.

Het best is do/vr bakken, zaterdagochtend vullen en afsmeren en als de taart helemaal koud is in de loop van de dag bekleden en versieren.

8

Fruit en slagroom zijn beide geen houdbare vullingen dus zou ik niet 2 dagen vantevoren erin doen... Zo vers mogelijk ivm teruglopen van je room en t vocht uit t fruit

9

etmc schreef:

Fruit en slagroom zijn beide geen houdbare vullingen dus zou ik niet 2 dagen vantevoren erin doen... Zo vers mogelijk ivm teruglopen van je room en t vocht uit t fruit

Oja hihi das dom van mij maar ja ik gebruik zelf eigenlijk nooit slagroom met fruit.
Dus dan zou het zaterdagavond vullen en zondag bekleden het verstandigst zijn. Toch ?

10

je kunt prima zaterdag vullen en afmaken hoor; wel iets van versteviger door de slagroom doen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Ja idd zaterdag gewoon helemaal afmaken is geen probleem

12

En wat voor versteving zou je er in doen?? Door de slagroom..

13

Slagroom blijft langer stevig als je er een zakje klop-fix door klopt, gewoon bij de supermarkt in hetzelfde schap als de houdbare slagroom.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!