1

Onderwerp: Sligro vraag

Ik ben van plan om deze week naar de Sligro te gaan, met een leenpas. Ik ga eigenlijk voor fondant. Deze wil ik graag proberen na de positieve reacties hier.

Hebben jullie nog  tips wat ik nog meer kan kopen bij de sligro ? Bv taartdozen etc. Via de site van Sligro kwam ik niet ver.

Alvast dank :))

2

Re: Sligro vraag

taartdozen heb ik niet gezien bij sligro
wel smaakstofjes, bakmixen, bakvormen,
klein aanbod van uitstekertjes
smeltchocolade, kleine versiersels.
succes ermee.

3

Je kunt de taartdozen los bij de bakkerij kopen voor 0,50 ct per stuk, (hier in
Veghel).

Meteen een vraagje voordiegene die positef zijn over de fondant...bij mij scheurt ie continu, vooral met taarten bekleden, wordt ie vrijwel meteen hard, en kun je  hem niet meer modeleren zonder dat ie scheurt???
Wat doe ik verkeert, of ligt het toch aan de fondant.

Sandy

4

had ik ook een paar keer, achteraf twijfel
je dan of je wel goed doorgekneed hebt
dus binnenkort ga ik weer proberen
en let goed op dat het niet verkeerd gaat.
Anders misschien wat meer crisco toevoegen
dat had ik de vorige keer helemaal niet gedaan
terwijl ik dat met de fondant van funcakes wel
altijd deed.

5

Alsjeblieft nooit crisco door fondant kneden..

Is hij wat droog, maak dan je handen nat onder de kraan, en de druppels die aan je handen hangen er door kneden.. Maar geen crisco..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Mag ik vragen waarom geen crisco??? want dat is iets wat mij ook verteld is te doen.

7

omdat het vet is en er niet in hoort?

8

oei,  als je de sugarcraft gun gebruikt
adviseren ze ook om er crisco doorheen
te doen zodat het wat soepeler eruit komt.
dus dat kun je dan ook maar beter met water doen ??

9

Met de sugarcraft gun gebruik ik zelf ook wat crisco, maar dat zijn alleen kleine decoraties..

Voor het bekleden dus niet, dan gewoon een beetje water.. het zal eventjes wat plakken, maar met goed doorkneden lost dat vanzelf weer op.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Denisev1 schreef:

Mag ik vragen waarom geen crisco??? want dat is iets wat mij ook verteld is te doen.

Ik heb altijd begrepen dat je door fondant idd water doet en door marsepein evt crisco om het soepeler te maken. Maar het liefst helemaal geen crisco...

11

Ik ben er vandaag geweest. Ik heb een emmertje fondant en twee pakjes gekleurd van hollandia gekocht. Hoop dat t mij bevalt,  want het scheelt de helft met wat ik nu  elders koop. Ben benieuwd!

Ze hadden trouwens wel taartdozen,  ging per 100 , 30 x 30 voor 49, 95 excl. Dacht ik. Ook zag ik blokbodemzakken en nog heel veel andere zakjes.

12

Ik gebruik de Sligro fondant, momenteel alleen maar die. Ik vind het prima te verwerken, het is niet te zacht en goed uit te rollen. Je moet het wel goed doorkneden voordat je het gaat gebruiken.
Het enige nadeel wat het heeft is dat het wat sneller hard wordt.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

13

Nou denk dat ik flink ga inslaan bij de sligro. Goedkoop en goed! Ik heb zo'n emmer wit gebruikt en t beviel mij prima!  Met de Smaak was ook niets mis mee!  Top! :Y