1

Onderwerp: Tussen de puzzelstukjes vullen

Hallo allemaal, ben net nieuw hier en me aan het inlezen om goed beslagen ten ijs te kunnen komen. Ik wil een Hello Kitty taart gaan maken voor m'n dochter die 4 wordt en dat betekent: puzzelen.
Tussen de puzzelstukjes komt een zwart randje en ik heb een filmpje gezien van iemand met een sugargun maar ik vroeg me af of ik dat ook zou kunnen doen zonder zo'n gun maar door zelf smalle reepjes te snijden.
Iemand ervaring? Tips?

Groetjes,
Leanne

2

Re: Tussen de puzzelstukjes vullen

ja hoor. Als je geen sugargun hebt kun je ook gewoon sliertjes rollen. iets meer werk dan met de sugargun maar met hetzelfde effect.

3

Zonder sugargun zou ik de zwarte lijntjes weglaten. Kan prima bij Hello kitty.
Of als je ze toch wilt kun je proberen om met bv de smoother een lang en dun sliertje te maken.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

4

Ik gebruik ook geen zwarte lijnen (vind dit, eerlijk gezegd, de afbeelding te hard maken, zeg maar) maar werk wel met dieptes. Wanneer je wel zwarte lijnen wilt gebruiken kun je de marsepein/fondant met een smoother uitrollen tussen 2 sateprikkers zodat je een gelijke dikte krijgt

5

Bedankt voor jullie antwoorden!

Dat zwart hard is tussen de puzzelstukjes had ik nog niet over nagedacht. Goeie tip!
Op zich vind ik het wel leuk om er 'iets' tussen te doen, als ik nou 'ns paarse of dieproze neem en dat er tussen doe. Of weglaten. Nou ja, stof tot nadenken  :)

En bedankt voor de tip met de smoother en sateprikkers. Heb geen smoother maar ga die denk ik maar 'ns aanschaffen.

Groetjes,
Leanne

6

Met de deksel van een doos ferero rocher kun je ook prima smootheren  :9  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Hé, goeie tip! Dank je wel!!

Groetjes,
Leanne

8

evt met icing de zwarte lijntjes maken?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9