1 Laatst bewerkt door renata2 (01-03-2013 22:07)

Onderwerp: Een vierkant drama

Ik had nog nooit een vierkante taart bekleed. Ik had wat filmpjes bekeken op internet dus dacht dat het wel mee zou vallen. Maar mijn marsepein scheurde echt aan alle kanten! Nadat ik het drie keer van de taart had gehaald en opnieuw was begonnen, viel de lap op de grond dus heb ik alle marsepein weg kunnen gooien  :mad: !
Gelukkig had ik nog marsepein liggen (in een andere kleur, de taart zou eerst groen worden ipv roze). Meteen kreeg ik weer scheuren bij de randen en ik kreeg ook de plooien niet weg  :s . De marsepein bleef stug, ondanks lang kneden, dus scheurde meteen. Uiteindelijk heb ik maar genoegen genomen met dit resultaat. Het is een taart voor mijn eigen verjaardag. Hij is 15 cm en gevuld met twee lagen witte chocoladeslagroom en een laag bosvruchtenvlaaivulling.
Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat.

http://1.bp.blogspot.com/-00FFke3ipWE/UTEQkYdPxzI/AAAAAAAACbA/Pj-LSD8BDt8/s1600/DSCN1363.JPG

2

Re: Een vierkant drama

Leuke taart! Smaak klinkt erg lekker, welke mold heb je gebruikt voor de strikjes op de zijkant?

3

Ik vind hem ook erg leuk geworden!

Het is echt een kwestie van oefenen!

.. Want taart kan altijd!!

4

Leuk! En nog gefeliciteerd met je verjaardag  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Ondanks alles is het een leuke taart geworden :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

6

loesbakt schreef:

Leuke taart! Smaak klinkt erg lekker, welke mold heb je gebruikt voor de strikjes op de zijkant?

bedankt. het is de bow swag mold van first impressions, was net op tijd binnen voor deze taart!

7

Wel een leuke taart hoor!
Was ie lekker?
En natuurlijk nog van harte...

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

8

Lelle23 schreef:

Was ie lekker?

dankjewel, maar ik ben pas over 1,5 week jarig  :) dus hij zit in de vriezer. ik ben ook benieuwd hoe hij smaakt. maar ik heb stiekem van de vulling geproefd en die was erg lekker  :P .

9

Nou ik vind dat hij nog prima gelukt is. Wat kun je zweten op zo'n taart he, maar van deze kant is er niets van te zien. En ik denkt dat de witte chocolade heel veel goedmaakt!!
groetjes
Jelly

10

alvast gefeliciteerd met je verjaardag
zo jammer dat het tegen zat maar het resultaat mag er best zijn hoor
van deze kant zie je er niets van

11

Lelle23 schreef:

Was ie lekker?

ik zou nog even laten weten hoe ie smaakte. heb hem vandaag opgegeten en hij was  :9 !

Alsnog gefeliciteerd en ik vind jou taart super omdat jij hem hebt gemaakt, ziet er echt goed uit.

13 Laatst bewerkt door renata2 (01-03-2013 22:06)

vaak lukt het soms niet schreef:

Alsnog gefeliciteerd en ik vind jou taart super omdat jij hem hebt gemaakt, ziet er echt goed uit.

thanks. soms zit het mee, en soms zit het tegen. maar de visite was enthousiast en vond 'm lekker!
leuke gebruikersnaam trouwens  :+

Ondanks het lastige bekleden toch een leuke taart(je) geworden hoor!
Tip: als je een grotere maat neemt gaat het bekleden veel makkelijker! ;)

slagroompuntnl schreef:

:lol: dat wilde ik ook zeggen!

Ik vind vierkante taarten zoveel makkelijker bekleden dan ronde taarten  :Y gewoon even oefenen!

I never met a calorie I didn't like....

16

taartenprinsesje schreef:
slagroompuntnl schreef:

:lol: dat wilde ik ook zeggen!

Ik vind vierkante taarten zoveel makkelijker bekleden dan ronde taarten  :Y gewoon even oefenen!

makkelijker  :rolleyes: ? dat hoor je niet vaak. misschien als ik de moed nog eens weet te verzamelen, dat ik een grotere ga proberen dan  :) .

Ja ik "sorry" vind het ook makkelijker dan een ronde taart. :Y