1

Onderwerp: bruidstaart bij banket bakker

hallo ,ik heb net bij een banket bakker geïnformeerd
wat bij hun een bruidstaart kost
ben eigenlijk best wel onthuts
ze vragen voor een stapel taart wit met een paar uitgestoken bloemen 5.50 per persoon
op hun website staat een stapel taart met een ingezakte strik
ik zou zo een taart niet eens durven te verkopen
zijn er dames /heren die bruidstaarten maken in opdracht/samenwerking  van een banket bakker ?
want ik denk dat heel veel taarten die hier op het forum voorbij komen veel mooier zijn als de taarten op de website van mijn plaatselijke banket bakker

2

Re: bruidstaart bij banket bakker

ik denk ook niet krijg je wat moois van bakker,en 2e ik denk  vullingen denk niet dat gebruiken wat lekkere ,aan mij gevoel slagroom bruidstaart ;)

3

maar zoek je iemand om taart maken?

4

Sja, de (overhead)kosten die een banketbakker heeft zijn niet te vergelijken met die van een hobby bakker. Gezien ons huidige prijsklimaat wat betreft de taarten business is het voor de bakker gewoon niet rendabel om een taart te maken, ondanks dat hij er wel voor geleerd heeft.

Ik persoonlijk denk dat de prijs an sich niet verkeerd is, echter moet dat wel in contrast staan met de kwaliteit die geleverd moet worden. En ik denk in dit geval dat de banketbakker òf geen  kaas heeft gegeten van marketing of gewoon bruidjes wil afschrikken omdat hij het geld en de middelen niet heeft om ze te maken.

Daarbij is een bruidstaart niet de core business van een banketbakker. Die is veel sterker in kleingebak  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

5

ik begrijp best dat de kosten van een bakkerij keten duur zijn
maar bij de twee banket bakkers bij ons
ziet de website op het gebied van de bruidstaarten er het zelfde uit
het zijn geen taarten om over naar huis te schrijven
en dat is wel raar omdat het toch hun beroep is
ik had dat niet verwacht

6

Ik denk persoonlijk dat de meeste bakkers een hoop taarten die hier staan niet kunnen maken. Dit omdat de kosten te hoog zijn. Ik ben zelf banket bakker. Wij moeten zoveel verschillende producten maken op 1 dag dat we niet 5 uur aan 1 taart kunnen werken. Ik mag gelukkig van mijn baas cursussen volgen zodat wij ook met de trend mee kunnen.

7

en carla
mag je dan wat je op de cursussen leert in de praktijk brengen
en zijn banket bakker er wel voor in om  met de taart trend mee te gaan ?

8

Taart is n minuscuul deel van banket...

9

Ja, daar zijn we nog over aan het denken. Als er nu een klant komt hoeven we geen nee te verkopen. Mss  dat ik straks in de middag taarten ga maken. Zodat ik een x bedrag krijg per taart en mijn baas ook. Maar ik wil eerst goed worden. Want een taart met een paar uitgestoken bloemen en rondjes kan iedereen maken.
(Dat is mijn mening)

10

dat is zeker waar en dat is ook wat ik zie op de sites van de banket  bakker bij ons
zou wel ontzettend gaaf zijn voor je

11

Miss, zou je voor mij het volgende willen doen?

Reken uit hoeveel uur je kwijt bent aan een taart, en dan bedoel ik echt alles.. dus het kopen van de materialen, het bedenken hoe de taart er uit moet zien, het bakken, vullen, bekleden en decoreren..

vermenigvuldig dat aantal uren met 17 euro.. (laten we het houden op 3 uur) dat is dus 51 euro voor een ehm.. 25 cm taartje?

Tel daarbij op de kosten voor de ingredienten
De kosten van een winkelpand
De kosten van de afschrijving van de ontzettend dure aparatuur die een banketbakker heeft staan..

En maak dan eens 40 taarten per dag ... red jij het nog om dan zulke fraaie taarten neer te zetten?

Waarom snappen mensen niet dat jij als Thuisbakster NIET je tijd meerekend, en jezelf rijk rekend als je naar de kwaliteit en prijzen van een banketbakker kijkt?

Eigenlijk zou elke thuisbakster eens de werkelijke kosten van een taart moeten berekenen.. en WEL de tijd en alles wat er bij komt kijken rekenen..
Dan schrikken jullie je een hoedje als je ziet dat je maar 1.50-2.00 euro per stukje vraagt en dan zoveel tijd er insteekt..

Je mag nimmer thuisbaksters en banketbakkers vergelijken.. Dat is namelijk zo oneerlijk..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ik snap dat je een banketbakker en "ons"soort niet met elkaar kan vergelijken. En de prijs van 5,50 euro pp die de bakker vraag is nog niet duur...

Maar dat sommige taarten echt te erg zijn voor verkoop ben ik het wel mee eens. Ook al is een bakker er minder lang mee bezig omdat het niet mogelijk is uren ermee bezig te zijn. Als die bijvoorbeeld een lintje om de rand van de taart doet ( een echt lint niet eetbaar) en die zo strak aantrekt dat de hoeken kapot gaan en de vulling eruit loopt...vind ik dat erg. Heb voorbeelden gezien van bakkers echt erg...

Maar goed wat ik zie dat zien andere ook de het word blijkbaar toch verkocht dus waar maar ik me druk om :D

13

Maar een bakker zou meer ervaring moeten hebben en daardoor dus minder lang hoeven denken over een ontwerp, sneller moeten kunnen werken en hij zou materialen en dergelijke gewoon op voorraad hebben, die tijd kost het een thuisbakster extra.....

Ik ben soms gewoon verbaasd als ik zie wat een bakker durft neer te zetten als bruidstaart, zelfs veel beginnende baksters op dit forum maken regelmatig strakkere en nettere taarten.

Als je naar een bakker wilt voor je taart dan moet je echt goed zoeken voor een goede!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

14

Ik zou verwachten dat een banketbakker hogere prijzen dan 5,50 euro rekent en dat hij voor die hogere prijs gewoon een nette taart aflevert...

Life is what you bake it.

15

ja bommeltje helemaal mee eens.
Maar wat  sommige bakkers neer zetten als bruidstaart is niet in over naar huis te schrijven nee.
Maar dat zijn gelukkig ook niet alle bakkers.

16

Wie zijn wij om daar over te oordelen? De enige die daar over kan oordelen is het bruidspaar wat er blijkbaar genoegen mee neemt..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

http://www.meesterbakkertaarten.nl/media/catalog/product/cache/1/image/260x246/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_12_10.jpg
dit is een taart die bij onze plaatselijke banketbakker keten op de website staat  ik weet dat ik mijzelf niet moet vergelijken met een banket bakker met kosten en pand en ik reken mijzelf ook niet rijk [en weet ook hoeveel uur er in een suikerbloemen val gaat zitten]maar als ik dit bij hun op de site ziet staan denk ik bij mijzelf dit kan ik niet als reclame zien menig beginnende hobby bakker maakt ze mooier.
was ook heel erg nieuwsgierig hoe andere bakkers er over dachten vandaar deze topic en zijn er dames die samenwerken met banketbakker ??

18

Ik denk dat je jezelf de verkeerde vraag stelt...

Het discussie punt in deze is niet de kwaliteit van de taart van de banketbakker, maar de prijzen die jij / thuisbaksters voor een taart rekenen..

19

Sorry maar wat is nou je doel want als ik dit zou zeggen over andere hobbybaksters (met fotos erbij) was t forum te klein en nou loop jij iemand anders af te zeiken die niet de hele dag besteed aan taarten maken voor n hongerloon en moet iedereen je maar gelijk geven?

20

etmc schreef:

Sorry maar wat is nou je doel want als ik dit zou zeggen over andere hobbybaksters (met fotos erbij) was t forum te klein en nou loop jij iemand anders af te zeiken die niet de hele dag besteed aan taarten maken voor n hongerloon en moet iedereen je maar gelijk geven?

Vriendelijk weer :s

21

Suuske schreef:
etmc schreef:

De mening die TO over de lokale banketbakker hier neerzet is anders ook niet zo vriendelijk..

22

De mening van TO kwam mij meer over als onwetendheid ... Blissfull ignorance. Ik las er niets onvriendelijke uit, enkel haar verbazing over wat zij vond ... Kwestie van uitleggen hoe het wel werkt, probleem opgelost toch ...

23

Bommeltje schreef:
Suuske schreef:
etmc schreef:

De mening die TO over de lokale banketbakker hier neerzet is anders ook niet zo vriendelijk..

en dan ga je op dezelfde manier reageren, tuurlijk heel logisch. :(

op een nette manier iemand attenderen dat je zijn/haar reactie niet netjes vindt kan ook.  en nu ga ik op mijn handen zitten.  :x

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

24

Soesie, er is (ook door mij) op een nette manier gereageerd..

Maar alsnog wordt er een foto geplaatst (waardoor je nog de bakker zou kunnen herkennen ook) en nog wordt er gemeld dat ze de kwaliteit geen reclame vind en dat menig thuisbakker ze mooier maakt.

Komt op mij over dat TO nog niet door heeft dat je dat niet kunt/mag vergelijken..

25

Uhhh, ik weet niet of ik mijn handen hieraan wil branden maar neem t risico toch maar...denk ik...

Het is niet zo raar VIND IK dat je als je 5,50 p stukje taart betaald, je een strakke taart aflevert op zn minst, banketbakker of niet. Het is niet meer moeite om een taart strak te bekleden, als je daarvoor de kennis en vaardigheid in huis heb, uitzonderingen daar gelaten.

En waarom mag de starter van dit topic niet zeggen dat ze de taart die op een website staat niet mooi vind?  Blijkbaar schaamt de bakker zich niet, de foto staat op de site, het staat een ieder toch vrij om daar iets van te vinden? Ik vind dat je duidelijk kunt zien dat de maker van die taart niet zoveel kaas heeft gegeten van hoe taarten nu gemaakt worden. Ik zou zo'n taart niet kopen.

Even voor de duidelijkheid, ik verbaas mij helemaal niet over de prijs maar wel over de kwaliteit van de taart die ik op de foto zie.

Ik snap niet waarom er zo'n aanstoot word genomen aan dit topic...Met opmerkingen als "wie zijn wij om te oordelen"
Mag er niets gevonden worden van taarten van een banketbakker? we wonen toch niet in China...

.....en er was taart....