1

Onderwerp: Klein beetje hulp nodig....

Hallo iedereen!

Leuk dat ik hier ook wat kan vragen, haha!

Ik moet voor een school opdracht een taart gaan maken, en wil graag een regenboog taart maken.

Ik heb kleine hulp nodig, want ik kom er namelijk nog niet echt uit hoe je kapsels maakt? Heeft iemand hiervoor een goed recept? (De kapsels ga ik kleuren met de kleurtjes van Americolor.

De taart wordt 8 kleuren, dus is het de bedoeling dat ik 8 kapsels ga bakken.

Als vulling tussen de kapsels ga ik Fred&Ed jam (Aardbei) gebruiken en smeer ik de taart bovenop en rondom af met botercréme van de Jamin.

Daarnaast heb ik 1KG groene rolfondant gekocht bij je Jamin waarmee ik hopelijk de hele taart kan bedekken. (Rolfondant gaat over de botercréme toch?)

Als dat gebeurd is wil ik de taart afmaken met wat marsepein creaties.

En de taart is voor Dinsdag 12 Februari, waneer zou ik deze taart maken? Stel je voor dat ik hem zondag maak, moet ik hem dan in de koelkast zetten? Of gewoon echt pas maandag middag mee beginnen en de taart tot dinsdag uit de koeling laten?

Danku voor 't lezen! Gr. Mike

2

Re: Klein beetje hulp nodig....

Zelf vind ik het beslag van de spongecake van cake boss heel handig. Je bent lid, dus als je zoekt op die trefwoorden in de zoekfunctie en dan de rubriek ingezonden recepten moet het lukken.

Acht lagen is trouwens wel heel veel hoor, dan krijg je een reuzehoge taart.
Afsmeren met de botercreme van een mix is een risico als je met fondant gaat bekleden (fondant gaat inderdaad over de botercreme). Je fondant kan gaan wegsmelten. Je zou beter kunnen kiezen voor botercreme 1 op 1, dus half roomboter half poedersuiker of suikerbakkerspoeder. Het recept vind je hiernaast, links bij recepten, maar eigenlijk is de enige truc dat je 10 minuten moet kloppen om het luchtig te krijgen. Bij de knop tabellen kun je de hoeveelheden vinden.
Je kunt hem gerust op zondag maken en dan tot dinsdag in de koelkast zetten. Doe er niets overheen, anders kan hij nat gaan worden en zorg dat er geen uien, vis of knofloof in de koelkast liggen.

Nou, veel succes ermee!

Tieneke

3

Beste Tieneke,

Heeft u misschien een link naar de ''Spongecake recept''?
En misschien ook een link naar het recept van de botercreme die u bedoeld?

Sorry voor de vele vragen, snap nog niet echt deze website.. maar dat komt wel !!

(Met de botercreme die u bedoeld, daar kan gewoon fondant overheen zonder de kans dat het smelt toch?)

Super bedankt voor de reactie, Mike :o

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … =536400685

5

:think: ik zou eerst eens oefenen met een normaal formaat taart (en andere fondant kopen, lees niet veel goeds over de Jamin-variant...)....

in ieder geval, succes! :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Carien schreef:

:think: ik zou eerst eens oefenen met een normaal formaat taart (en andere fondant kopen, lees niet veel goeds over de Jamin-variant...)....

in ieder geval, succes! :Y

Bedankt voor de informatie ! Helaas heb ik de Jamin fondant al gekocht (1KG) En die is vandaag geleverd.... hmm ik kon voor dat ik hem bestelde niet echt iets fouts erover lezen.. ach! Ik maak er gewoon wat van (haha)

7

Niet vergeten de taart te posten als je klaar bent, veel plezier (en succes!  ;)

8

annick67 schreef:

Niet vergeten de taart te posten als je klaar bent, veel plezier (en succes!  ;)

Zal ik zeker doen!! Dankjewel voor de steun haha! :o

9

Ik bak regenboogtaarten met kleine kapsels en dus ook maar met een klein deel mix. Als je dan alle kleuren hebt en tussen iedere laag een vulling doet het je een normaal formaat taart. Ik zou geen gewone formaat kapsels  bakken want dan is de taart gigantisch

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

10

unexpected schreef:

Ik bak regenboogtaarten met kleine kapsels en dus ook maar met een klein deel mix. Als je dan alle kleuren hebt en tussen iedere laag een vulling doet het je een normaal formaat taart. Ik zou geen gewone formaat kapsels  bakken want dan is de taart gigantisch

Ja dat was ik inderdaad van plan! Thanksss!

11

ik zou gewoon beginnen met de biscuitmix van funcakes. makkelijk, gaat altijd goed en lekker!

12

En.... is het allemaal gelukt????