1

Onderwerp: roosjes spuiten

Ik ging dus met m'n nieuwe trots (wilton spuitsetje) aan de slag om roosjes te spuiten, wat me erg mee viel, eerst 2 weer teruggegooid, daarna ging het best goed.
Eerst was de icing iets te zacht, de blaadjes liepen in elkaar over, maar later had ik met meer poedersuiker het steviger gemaakt.
Het probleem was alleen dat ik de blaadjes niet mooi glad kreeg maar dat ze een beetje 'rafelig' werden. Ik moest ook echt veel kracht zetten om er wat uit te krijgen.
Heeft iemand hier een oplossing voor of moet je gewoon een Hulk worden?

Mijn website: Presentaart

2 Laatst bewerkt door Evelien (21-08-2006 17:52)

Re: roosjes spuiten

Rafelig kan komen doordat het toch weer iets te dik is, hoewel de blaadjes dan wel weer mooier rechtop blijven staan. Andere oorzaak kan zijn dat je de suiker niet goed hebt gezeefd, waardoor de "klontjes" in het mondje blijven hangen en rafels trekken.

Misschien zijn er nog andere oorzaken mogelijk, maar ik weet ze dan nog niet. :)

Groetjes Evelien

3

Re: roosjes spuiten

Hoi Mascha waar heb jij je wilton spuitsetje gekocht, hoeveel delig en wat kostte hij ? Ik kreeg er

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Re: roosjes spuiten

het kan ook zijn dat je even niet gespoten hebt en er toen nog wat icing in het spuitmondje zat. Dat is vervolgens hard geworden en als je dan opnieuw gaat slpuiten krijg je volgens mij ook rafels. Heb ik ook een keer gehad, begreep echt niet wat ik fout deed, maar toen bleek dus dat mijn spuitmondje niet schoon was (icing was tussendoor dus hard geworden).
Succes verder
Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

Re: roosjes spuiten

Hoi Mascha,

Ik ben het helemaal met Evelien eens, in het begin kreeg ik zelfs met botercreme rafelige randjes.
te stijf  was het dus.
Als je met Royl icing spuit moet je als je je spuitmondje even weglegt altijd tegen een vochtige tissue leggen anders droog de icing in de tip op en krijg je verstopping en dus ook geen mooie randjes.

Nog even over de wilton spuitsetjes!
Bij zo'n setje zitten echt een heleboel puntjes die je bijna nooit gebruikt je kunt misschien beter een paar losse puntjes bij inge bestellen die je echt nodig hebt.

Roos is bijv.: 12 rond voor het centrum en 104 voor het blad
Ik heb voor de workshop die ik geef een klein setje samengesteld met de tips die je eigenlijk altijd gebruikt.(rond, ster, schelp en roos)met een aantal van deze zijn veel verschillende decoraties mogelijk.De puntjes zijn wel duur maar beter een paar die je vaak gebruikt dan een hele set waar je er maar vijf van nodig hebt.

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Re: roosjes spuiten

Allereerst bedankt voor de tips!
Ik moet inderdaad zeggen dat ik wel even stond te kijken van sommige mondjes, zo van: is het een spuitmondje of is het een kam? en dan, wat maak je ermee. Ik vond nummer 107 ofzo (weet niet zeker) wel super om dropflowers mee te maken, maar ga misschien wel wat bestellen t.z.t. Maar ben nu al helemaal in m'n sas, vanalles aan het spuiten en oefenen terwijl ik morgen tentamen heb, maar vlinders maken enzo is veeeeeeel leuker!
Ik heb het als een soort deal kunnen krijgen, een ander setje erbij van een ander merk maar past er ook op, omdat het hele doosje kapot was enzo.
Bij duikelman in Amsterdam (Ferdinand Bolstraat, Vlakbij de Albert Cuypstraat) kost het Wilton setje iets van 32 euro (of 32,50 ofzo) met een heel aantal puntjes (meer dan 20, weet niet precies), een bloemennagel en een adapter. Denk dezelfde die jij bedoelt Wietske.

Mijn website: Presentaart

Re: roosjes spuiten

Goeie deal Mascha!!!

enne tentames gaan voor he kom van die computer af en leren joh!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!