1

Onderwerp: Hoe tylose maken?

Hoi meiden,

Ik heb pas geleden een potje tylose gekocht en ik vroeg mij eigenlijk af hoe ik dat precies moet gebruiken? Doe je een beetje poeder in je fondant mengen? En als je kleine sliertjes aan elkaar wil plakken is het dan gewoon alleen de uiteinde aan elkaar lijmen? En wat is de verhouding precies met de tylose en de hoeveelheid water?

Groetjes

2

Re: Hoe tylose maken?

hoi,
om je fondant hard te laten worden doe ik altijd een beetje op gevoel, hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid fondant

voor de lijm:
Neem een flinke mespunt Tylose/CMC en doe dit in een afsluitbaar potje. Doe hier 30 ml lauw warm water bij en roer het geheel goed door. De poeder zal niet meteen in zijn geheel oplossen dus laat het overnacht staan. De volgende dag is als het goed is alle poeder opgelost en heb je een mooie heldere eetbare lijm. Roer nog een keer goed door, de lijm moet niet te dik zijn, als je je kwast erin doopt en omhoog haalt moet de lijm terug druppelen in het potje.
Als je voorzichtig met deze lijm omgaat en niet te grote hoeveelheden gebruikt dan droogt deze lijm op zonder afdrukken achter te laten op de marsepein of fondant.
Houdbaarheid:
Deze lijm is in de koelkast wel een aantal maanden houdbaar!

ik hoop dat je er wat aan hebt.

3

Re: Hoe tylose maken?

Ja ik heb er zeker wat aan! Erg duidelijk